Re: Beda wybory, bylo: Kij w mrowisko domen

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 02 Jan 1997 - 10:01:40 MET

zeton_at_waw.pdi.net (Tomasz Leszczynski) wrote:

>Eee tam. Ilu z dotychczasowych czytelnikow "dziel" drukowanych przez
>te drukarnie przesiadloby sie przed monitor? A mnie natomiast ciekawi
>kwestia praw autorskich do Dziennikow Ustaw. Moze to glupie pytanie ale
>ja sie nie znam. Jesli chce na stronie umiescic pelen tekst jakiejs ustawy,
>przeklawiszowany z DZ.U. to moge czy nie? Ajajaj, to na pewno glupie pytanie
>ale niech zostanie :-)

Pytanie wcale nie jest glupie. Jakie mamy formy demokracji (rzadzenia)
bezposredniego ? Ano idziemy do urn i glosujemy. A jakie sa formy posrednie ?
Ano takie ze wybieramy odpowiednich (niestety nie zawsze) ludzi, i oni
w naszym imieniu sprawuja wladze. Owo "w naszym imieniu" jest tu chyba
rozstrzygajace. jedna z form rzadzenia jest wydawanie ustaw i rozporzadzen.
a rzad, sejm czy senat wydaja je w naszym imieniu. Z tego wynika wprost,
ze wlascicielem uregulowan prawnych jest caly narod.
   A wiec prawo wlasnosci do dziennikow ustaw jest takie samo (lub bardzo
podobne) jak np. do hymnu panstwowego.

A na koniec zasieje troche zamieszania. To co mowie niekoniecznie musi
byc prawda. Trzeba by spytac jakiegos prawnika, ale nie takiego ktorego
sie ratuje przed utonieciem zdejmujac mu buta z glowy :))))))))))

>Wola. Niektorzy tak starannie unikaja kontaktu z komputerami ze NIC
>ich przed klawiatury nie zaciagnie.

wiem. Z takimi trzeba dac sobie spokoj i juz. Po co kogokolwiek
do czegokolwiek zmuszac ?

>Wola sie grzebac, kurzyc, meczyc,
>sapac, wzdychac, tracic wzrok niz zrobic to samo 10 razy szybciej.

I wlasnie forma elektroniczna jest dla ludzi, ktorzy by chcieli z niej
korzystac a nie ci ktorzy nie chca.

>Tak
>przy okazji to czy na ktoryms serwerze *.gov.pl znajde rozporzadzenia
>ministrow (konkretnie min.Zielinskiego, tego od bandytow z TelePSA)?

Watpie zebys to znalazl. Oni sie nawet nie pofatygowali o jakis email,
gdzie moznaby zglaszac sugestie dotyczace elektronicznych publikacji.
a serwer np. sejmu wisi na jakims marnym modemie. No coz polske stac
na dosyc spore comiesieczne wyplaty dla wladz (ale to koniecznosc),
a nie stac na jednorazowe sfinansowanie polaczenia swiatlowodowego,
a potem comiesieczne oplaty za polaczenie i odpowiednia place dla
administratora
zeby temu adminowi zechcialo sie trzymac uslugi na mozliwie wysokim poziomie.

To jest jeden z paradoksow dnia dzisiejszego.

>Bo to jak na razie jedyny sposob na walke z darmozjadami z telekomucha.
>Uczynic z kwestii monopolu telekomunikacyjnego zagadnienie wyborcze.

Jedno z zagadnien. Bo watpie zeby ktokolwiek wybra ludzi, ktorzy by sie
zajmowali wylacznie tym monopolem.

>Jak sie to przewalkuje teraz to potem nie bedziemy sluchali labedzich
>spiewow w stylu ze no tak, w kampanii bylismy przeciw, ale wicie
>rozumicie: budzet, ochrona rynku i te rzeczy a tak w ogole to poczekajcie
>do 2145 roku bo tak bedzie lepiej bo pan minister tak powiedzial.

To sa oczywiscie bzdury, i takie zeczy trzeba po prostu wytykac.

>Z powazaniem
>Tomasz Leszczynski
>
>P.S. Ruch100 i UPR na pewno sa przeciw monopolowi TP S.A. Moze ktos
>wie o innych ugrupowaniach o podobnej, zdroworozsadkowej orientacji?

Ja niestety nie wiem. Ale mam pytanko. Jesli ktos wie, niech poda
jakies adresy dotyczace:

1.obecnych struktur panstwa, sejmu senatu rzadu itp.
2.partii politycznych i zwiazkow zawodowych
3.personalne strony wazniejszych osob obecnie kierujacych panstwem.
4.gdzie powyzszych informacji mozna szukac.