Re: Glos w sprawie dostępu przez TPSA

Autor: Tomasz Leszczynski (zeton_at_waw.pdi.net)
Data: Sat 28 Dec 1996 - 02:22:54 MET

Wojciech Apel pisal:

>Fajnie - teraz w tym kraju każdy może. Wykreca sie numer i NetScapuje po
>swiecie. Ale porusze tu pewien negatywny aspekt takiego podejscia. Na
>naszym systemie jest tablica ogloszen. Kazdy moze sobie wpisac co mu sie
>chce i zaraz zostanie to wywieszone. Fajne, wygodne, ludzie korzystaja. Ale
>od pewnego czasu zastanawiam sie czy nie zablokowac tej uslugi.
>Przynajmniej nie zablokowac dla systemow majacych tpnet.pl na koncu.
>Zablokowanie uchroni mnie przed ciaglym kasowaniem bardzo brzydkich i
>wulgarnych wyrazow, ktore wielbiciele TPnetu wpisuja tam namietnie.

> [...]

TelePies moze sobie krzyczec do woli. Decyzje wlasciciela systemu sa
suwerenne i telekomunie nic do tego. Z drugiej strony mam taki pomysl.
Moze bez sensu.

Jesli ktos wysyla do panskiego systemu wulgarne tresci a ktorys z pana
uzytkownikow (lub Pan sam) poczuje sie urazony czytajac je to prosze
zawiadomic Policje. Powaznie! Ha! Juz widze te usmieszki politowania u
szanownych czytelnikow ale co szkodzi sprobowac? Z tego co wiem to
TelePies moze ustalic spod jakiego numeru dane tresci wyslano (oczywiscie
wspolpracujac z administratorem systemu). Nie mowie zeby goscia podawac
do sadu ale mozna mu na przyklad wyslac informacje, ze spod jego
numeru wyslano okreslone dane (nie zaszkodzi jakis cytat :-). Skoro
sciga sie ludzi przesladujacych innych ludzi via telefon to dlaczego
nie sciagac ludzi przesladujacych innych ludzi via Internet?

Oczywiscie latwiej zablokowac wszystkim. Ale naplyw tzw. szarych mas,
ktorych mam zaszczyt byc jednym z reprezentantow jest nieuchronny.
Coraz mniej na sieci bedzie fachowcow i naukowcow a coraz wiecej
murarzy, szewcow, policjantow, piekarzy. Dzieki telekomunie mozemy,
poki co w mikroskali sprobowac walczyc z chamstwem nie walczac przy
okazji z normalnymi ludzmi.

Z powazaniem
Tomasz Leszczynski