Re: Domeny - jeszcze prosciej

Autor: dariusz_at_usa.net
Data: Fri 13 Dec 1996 - 09:11:05 MET

In article <58p5qm$iu9_at_h1.uw.edu.pl>,
  jmp_at_cocos.fuw.edu.pl (Jerzy Michal Pawlak) wrote:

> Jak juz wielu ludzi napisalo jest tu 'drobny' problem techniczny
> - takie zlikwidowanie podzialu domenowego jest mniej-wiecej tak
> praktyczne i uzyteczne jak wydrukowanie ksiazki telefonicznej na caly
> swiat (oczywiscie ulozonej alfabetycznie). Nie ma problemu, zeby
Nie bardzo rozumiem o jaki techniczny problem chodzi, bo po prostu
go nie ma.
Aliasowanie nazw firm przez dodawanie przez mailera
do nazwy adresu typu:
John_at_ibm = John_at_ibm.com
przed DNS
nie jest problemem technicznym, ale administracyjnym.
A utrzymywanie przestarzalej struktury adresowania domen
przypomina mi opinie telefonistki recznej centrali, ze
polaczenia realizowane recznie sa pewniejsze, gdyz telefonistka
sama za nie odpowiada.

O ile pamietam tendencja adresowania nazw domen dla firm jest
nastepujaca:
  Nazwa_firmy.com
zatem czy ulozymy w porzadku alfabetycznym Nazwa_firmy.com czy tez
Nazwa_firmy, to i otrzymamy dwie rownoliczne listy wzajemnie odpowiadajach
nazw domenowych.
Jezeli otrzymam jeszcze jakkikolwiek uzasadniony sprzeciw przeciwko
przyjeciu takiego systemy adresowania domen dla firm ( lub zmodyfikowanego)
to podejme sie zbadania czy zapamietanie np. 100 nazw domen typu
nazwa_firmy.nazwa1.nazwa2.com

i 100 nazw domen typunazwa_firmy ( bez com)

dla losowej grupy uzytkownikow
ma i moze miec znaczenie dla dostepnosci firm z pierwszej lub drugiej grupy
w Internecie.
Wprawdzie nie mam jeszcze sklerozy, ale wydaje mi sie , ze latwiej mi bedzie
pamietac nazwy z drugiej grupy.
Pamietaj, ze problem ten dotyczy tylko domeny com i nie istnial, zanim ktos
nie skomercjalizowal Internetu.
Wszelkie uwagi beda mi pomocne w przygotowaniu opinii dla Internic-u.
Dariusz
      http://www.dejanews.com/ Search, Read, Post to Usenet