Re: Przepraszam czy ja to tez lamer?

Autor: Jerzy Michal Pawlak (jmp_at_fuw.edu.pl)
Data: Mon 09 Dec 1996 - 12:39:55 MET

In article <58b9k5$6oq_at_helios.man.lublin.pl>, Grzegorz Szyszlo <ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl> writes:

>Lamer to ktos, komu tlumaczysz i nadal nic nie wie.
>Niestety niektorzy zbytnio rozszerzaja to pojecie, i za lamerow uwazaja
>ludzi pojetnych, ktorzy nie znaja jakiegos tematu tylko z tego powodu,
>ze sie z nim nie zetkneli lub zetkneli sie niedawno.

'Oficjalna' definicja wg Jargon File jest nastepujaca:

lamer

   n. [prob. originated in skateboarder slang] Synonym for luser, not used
   much by hackers but common among warez d00dz, crackers, and phreakers.
   Oppose elite. Has the same connotations of self-conscious elitism that
   use of luser does among hackers.

   [...]

(definicje lusera kazdy moze sobie sprawdzic sam) Wnioski stad nastepujace:
- Kazdy, kto nie jest akurat administratorem systemu jest luserem (user i
  luser to dla prawdziwego hackera nieomal synonimy) a wiec zgodnie z powyzsza
  definicja jest lamerem. Tak, ja tez :-)
- Okreslenie to jest chyba bardziej negatywne dla tego kto go uzywa niz dla
  tak nazwanego - ktos uzywajacy okreslenia 'lamer' ustawia siebie w kregach
  kultur crackerow i warez d00dz, czyli wsrod nizszych form zycia sieciowego.

Nie bojmy sie nazywania nas lamerami! :-) ;-)

JMP