Re: Nowe domeny (bylo: Znowu DNS) w .

Autor: Marek Kuchciak (mkc_at_ccs.pl)
Data: Wed 27 Nov 1996 - 16:20:41 MET

Pawel Kaminski wrote:

> Widze ze wszyscy tocza tu ciezkie boje o domeny a ja nawet nie wiem
> czy firmy ktorej szukam mam szukac pod
> .com.pl .pl czy moze waw.pl a moze jeszcze gdzie indziej

DNS nie zostal stworzony po to, aby latwo bylo znalezc jakas firme, lecz
po to, aby ulatwic administracje nazwami komputerow. Dopiero pozniej
okazalo sie, ze de facto najlatwiej znalezc (duza) firme w Internecie w
domenie "firma.com". Mysle, ze robienie za ksiazke adresowa nie jest
glownym zadaniem DNS-u. Poza tym nazwy i skroty nazw instytucji
powtarzaja sie, a DNS wymaga, aby nazwy domen byly unikalne. Wobec tego
trzeba ustalic jakis sensowny system rejestrowania nazw domen, aby
rozwiazec ten problem.

Marek.

--
Marek Kuchciak       CCS Consult Ltd, ul. Bema 17, 50-265 Wroclaw,
Poland