Re: Wciąż DNS ...

Autor: Marek Kuchciak (mkc_at_ccs.pl)
Data: Tue 26 Nov 1996 - 10:49:59 MET

Irek Neska wrote:

> Osobiscie (to jest moje prywatne zdanie) preferuje rejestracje domen
> bezposrednio w domenie pl.

Chyba nie wszystkich? Przy obecnym tempie rozwoju Internetu w Polsce po
pewnym czasie zaczelyby sie konflikty pomiedzy instytucjami
wnioskujacymi o przyznanie domen o takich samych nazwach.

[...]
> Wracajac do rejestracji domen bezposrednio pod PL. Wedlug mnie domeny
> funkcjonalne stracily swoja "funkcjonalnosc" zwlaszcza jesli chodzi i
> domene com.pl. Zauwazcie,ze w tej chwili w domenie com.pl jest juz blisko
> 500 poddomen, natomiast w edu.pl - 39, w org.pl - 26, w net.pl - 13,
> w gov.pl - 21, w mil.pl - 2. Miesiecznie rejestrujemy juz kilkadziesiat
> domen pod com.pl, kilkanascie pod PL i 1-2 pod edu.pl, org.pl, net.pl.

Wszystko wyniklo z naiwnej opinii sprzed lat, ze wszystkie instytucje
mozna podzielic na com, edu, gov itd. Stety/niestety - Internet
zdominowaly firmy (pod wzgledem ilosci instytucji) firmy komercyjne.
Czas na nowe domeny "funkcjonalne" ("" jest tu bardzo istotny).

I jeszcze pytanie do NASK: jak "polityka domenowa" NASK ma sie do prawa
o znakach towarowych i nazwach zastrzezonych.

Marek.

--
Marek Kuchciak       CCS Consult Ltd, ul. Bema 17, 50-265 Wroclaw,
Poland