Re: Nowe domeny (bylo: Znowu DNS) w .

Autor: Marek Kuchciak (mkc_at_ccs.pl)
Data: Tue 26 Nov 1996 - 10:08:54 MET

Tomasz Kokowski wrote:
> Inne sygnaly plyna z IANA (Internet Assigned Numbers Authority).
> IANS i ISOC zamierzaja (sa juz postanowienia wykonawcze) udzialac
> zezwolen na rejestracje nowych domen na poziomie . (root). Nowych -
> to znacze innych niz te znane nam do tej pory: .com, .mil. ...

I slusznie! W koncu nazwy, skroty i akronimy nazw instytucji powtarzaja
sie. Kazdy chce miec domene jak najwyzej (o minimalnej liczbie
poziomow). Przyjmujac za N ilosc sensownych kombinacji liter alfabetu
lacinskiego, do tej pory mielismy 6*N mozliwych nazw, a wraz z
wprowadzeniem nowych TLD ilosc ta radykalnie wzrosnie (BTW spadnie
"handlowa" wartosc posiadania wlasnej domeny w "com").

Podobnie powinnismy postapic w "pl", bo w przeciwnym wypadku juz
niedlugo zaczna sie klotnie o nazwy domen w "com.pl". Oczywiscie musza
to byc domeny publiczne, funkcjonujace na analogicznych zasadach, jak
BIG7.
No a poza tym powinnismy spisac obowiazujace reguly w postaci RFC, co
bylo juz tutaj przeze mnie i innych sygnalizowane. Inicjatywa powinna
wyjsc chyba od administratora "pl".

Marek.

--
Marek Kuchciak       CCS Consult Ltd, ul. Bema 17, 50-265 Wroclaw,
Poland