Re: Znowu DNS (dlugie)

Autor: Emil Stepniewski (emil_at_oeiizk.waw.pl)
Data: Sat 23 Nov 1996 - 11:26:57 MET

Marek Kuchciak wrote:

[ciach]

> Nawet jak zostana ustalone nowe zasady rejestracji domen w "pl", to
> pozostanie sporo domen, ktorych istnienie zapewne bedzie z tymi zasadami
> sprzeczne. To bedzie najprawdopodobniej najwiekszy problem we wdrazaniu
> nowych regul: NASK bedzie spotykal sie z zarzutami firmy X, ze firma Y
> mogla zarejestrowac ..., a X juz nie moze. Moze jakis okres przejsciowy?
> Ale z drugiej strony jak elegancko zmusic kogos do rezygnacji z nazwy
> domeny?

Myślę, że możnaby przez jakiś czas stosować podwójne domeny. To znaczy
na serwerach, _nowych_ wizytówkach, _nowych_ drukach dajemy nową nazwę,
ale stara cały czas działa. Nie wiem jaki powinien być okres działania
takich podwójnych nazw, ale chyba nie mniej niż pół roku.

Co do eleganckiego zmuszania, to nie wiem, czy cos takiego istnieje,
ale można np. zapowiedzieć, że za <jakiś_czas> trzeba będzie płacić
za korzystanie z domeny w .pl <jakaś_astronomiczna_kwota> złotych
miesięcznie. Chociaż nie wiem, czy by to przeszło.
Pozdrawiam

        Emil Stępniewski