Re: polski Internet w Internet World

Autor: Ziemek Borowski (ziembor_at_qdnet.pl)
Data: Fri 22 Nov 1996 - 05:34:41 MET

Maciek Uhlig na pl.listserv.polip napisal:

>Tak wiec "ekstraordynaryjna innowacja" dyrektorow NASK, "uduchowiony
>opor" uzytkownikow sieci, "siec niedostepna dla wiekszosci Polakow", to
>obraz polskiego Internetu w swiecie.

>Czy tak naprawde stale musi byc?

pewnie nie musi... ;-) ale w takim postrzeganiu nas calkiem sporo
jest Twojej roboty ;-) (choc to nie do konca prawda)

  A powazniej: ciekaw jestem jak po pol roku obowiazywania cennika (bo
z tego co pamietam ostateczna wersja weszla od kwietnia) wygladaja
metody rozliczen: czy wiekszosc ISP/uczelni/uzytkownikow komercyjnych
rzeczywiscie placi za bajty - nie wspominam tu o tym ze takie
ograniczenia nie istnieja chyba w rownoleglch do NASKu sieciach takich
jak Telebank lub TPnet (a tu sie chyba ulokowala wiekszosc komercjnych
ISPow) - czy za przepustowosc - (nie pisze o skandalu zwiazanym z
funcjonowaniem Warmana - gdzie platnosc za przepustowosc nijak sie ma
do rzczywistej wydolnosci sieci)

  poza tym niedostepnosc Sieci wiaze sie chyba w znacznym stopniu z
faktycznym monopolem TeleP_S.A. na polaczenia lokalne - naprawde
polityka cenowa ISPow pozwala szaremu czlowiekow ,,posiadac konto''
(np. od 15 zl za 10 h/mies przez 35-50 zl bez ograniczen do 100 i
wiecej zl. konto firmowe z WWW itp.). Gorzej jest z biezacym dostepem
- minimum 3.5 zl za godzine - az czasem zaczynam tesknic za czasami
sprzed 1989 w telekomunikacji ;->>>> gdy placilo sie jedynie za
polaczenie bez limitu czasu. (albo marze o przyszlosci gdy tak moze
byc...)
BTW. czy ktos kompetentny moglby krok po kroku opisac procedure
zalatwienia sobie lini stalej od TP.S.A.+nr. IP do domu? (zwl.
koszta ;-(

pozdrawiam

-- Ziemek Borowski mailto:ziembor_at_qdnet.pl
FAQ pl.comp.www http://www.qdnet.pl/~Ziembor/pl.comp.www/