Re: Internet w kablowce.

Autor: Tomasz Leszczynski (zeton_at_waw.pdi.net)
Data: Wed 20 Nov 1996 - 12:49:20 MET

On Tue, 19 Nov 1996, Grzegorz Zaliwski wrote:

> Witam,
> Czy ktos moze jest zorientowany jak wyglada sytuacja z zaangazowaniem sie polskich kablowek w dostarczanie dostepu do Internetu????? Wiem, ze AsterCity w Wa-wie bylo dosyc zaawansowane w swoich pracach. Czy jest szansa, ze cos praktycznego z nich wyniknie???
>
> Z gory dzieki za informacje,
>
> Grzesiek

Podobno byly proby i koniec, na probach sie skonczylo. Zwracam uwage, ze
(o ile sie nie myle) nie ma prawnych regulacji dotyczacych udostepniania
I-netu w kablowkach. Przy totalnej wszechwladzy ministerstwa lacznosci
(celowo pisane mala litera-bo ich nienawidze) zadna kablowka sie nie
wychyli bo PITIP moglby skasowac interes. Poza tym modemy kablowe sa
drogie (podobno) i nie wiem jak jest z kanalem zwrotnym. Podejrzewam, ze
musieliby zmieniac instalacje od abonentow. Z drugiej strony za
przylaczenie do TV-kablowej Aster bierze niecaly milion, wiec nie bylyby
to duze koszty czyli cala wine ponosi ministerstwo za brak regulacji.

Z powazaniem
Tomasz Leszczynski

P.S. Modemy kablowe sa drogie ale moim zdaniem to bez sensu bo zapewniaja
transmisje 1 Mb/s czy wiecej. Daltego takie drogie. Tylko po co
uzytkownikowi 1 Mb/s do serwera, przeciez to smieszne. Wyobrazcie sobie
jaka wtedy przepustowosc musialby miec szkielet sieci. Chyba 1 Gb/s :-)