Re: Znowu DNS

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 19 Nov 1996 - 10:40:22 MET

irek_at_nask.pl (Irek Neska) wrote:
>Czesc!

Czesc :))

>Po raz kolejny porusze temat zasad rejestracji domen w Polsce.

bardzo dobrze, bo temat zdaje sie przysechl....

>Samodzielnie
>okreslilismy wiec w NASK-u zasady rejestracji domen pod PL.

Czytalem. mi sie prawie podoba. zaraz wyjasnie dlaczego prawie.

>Coraz czesciej jednak zglaszaja sie do nas
>firmy chcace rejestrowac dla siebie kilka domen, ich nazwy sa nazwami
>produktow, uslug lub w ogole nie maja zwiazku z nazwa firmy. Pojawiaja
>sie nawet glosy, aby byla calkowita dowolnosc rejestrowania domen w Polce,
>tzn. aby kazdy mogl zarejestrowac dowolna nazwe.

Bardzo dobrze ze przyczyniles sie do tego, aby takie domeny nie byly
rejestrowane. moje uznanie (choc na razie jest niewiele warte :))))

>Chcialbym poprosic Was o komentarze i propozycje na ten temat, na liste lub
>na adres: hostmaster_at_nask.pl.
>Pozdrawiam,
>Irek

Moj komentarz:

1. Dlaczego dla domeny *.pl nie zostaly przyjete ustalenia panujace w * ?
2. Aby spelnic punkt 1 dlaczego rejestracja bezposrednio w *.pl ma tak niski
     koszt ? Skoro dana firme stac na kupno dodatkowych 10ciu komputerow
     to stac ja tez na tak niski koszt domeny.
3. W sumie to dobrze, ze jest mozliwosc wyboru miejsca domeny w <domena>.com.pl
    lub <domena>.<region>.pl . brawo.
4. Czy istnieje mozliwosc pewnego zdublowania domen ? tzn. chcialbym
    zarejestrowac domeny: franex.com.pl oraz franex.lublin.pl ?

Wiecej uwag nie mam. Najbardziej mnie intryguje to, ze nadal istnieje mozliwosc
zalozenia domeny bezposrednio w *.pl .

Na razie to tyle. Pozdrawiam,