Re: Admin vs. user - przy okazji irc'a

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Mon 18 Nov 1996 - 18:25:01 MET

Robert Maron <robmar_at_mimuw.edu.pl> wrote:
: Lech Szychowski <lech7_at_lech.pse.pl> wrote:
: : Administrator serwera na uczelni to nie sluzacy/najemnikiem studentow... :)

: dla mnie posrednio jest - cala uczelnia jest; jest oplacany z pieniedzy,
: ktore podatnik przeznaczyl na studentow...

Robercie, powiedz mi, gdzie płacisz podatki i jak to zrobiłeś, że
pytają Cię, na co te podatki przeznaczasz. Jak ja płacę podatek, to
wiem tylko, że trafia do Skarbu Państwa. Nie wiem czy na studentów,
czy na policję, czy na dopłaty do rolniczego paliwa albo na willę
prezydenta.
Wiem za to, że jak KBN daje dotację na sprzęt liczący, to jest to
dotacja na cele *naukowo-badawcze* - dla KBN studenci mogą w ogóle
nie istnieć. A MEN, który odpowiada za finansowanie potrzeb
studentów, za mojej pamięci nie dał na sprzęt ani grosza. Na sieć
też. Więc na dobrą sprawę, to że studenci mają na czym liczyć na
uczelniach i mają dostęp do Internetu, to po prostu wielki przekręt
zrobiony przez administratorów za cichym przyzwoleniem władz
uczelnianych, na który KBN przymyka oko. A tu jacyś studenci się
uznali za sól tej ziemi, i się buntują, że im jakieś restrykcje ktoś
śmie nakładać... śmiechu warte.

--
                   Szymon Sokol -- Network Manager
U   U M   M M   M  University of Mining and Metallurgy, Computer Center