Re: TPSA - Internet - 1997

Autor: Andrzej Bursztynski (and_at_andy.pse.pl)
Data: Mon 18 Nov 1996 - 09:39:50 MET

>Widzisz Sławku ja tu w Polsce płacę przeciętny rachunek za ograniczony
>dostęp (TPSA) ok. 150 zł. (czyli ok. $52) i krew mnie zalewa. Drogo to
>widać, ponad 2 razy niż w/w *unlimited*, a jakość powszechnie znana
>(u mnie ok. 30 % naciągnięta bez możliwości reklamacji - próbowałem).
>A przeciętna siła nabywcza w USA i Polsce jest powszechnie znana.
>Internet w Polsce jest elitarny i to niezupełnie z powodów
>intelektualnych, chcąc korzystać z niego prywatnie trzeba udźwignąć
>zupełnie realny koszt. Dodatkowe pomysły TPSA na podrożenie dostępu do
> [...]
Napisałem że to zupełnie niedrogo i podtrzymuje swoją opinię.
Cały szkopuł leży w zupełnie czymś innym - kosztach rozmów
telefonicznych w Polsce. I ŻADEN konkurent TP SA jako ISP tu nic nie pomoże,
taniej niż za koszt połączenia lokalnego to nawet on Ci Internetu nie
dostarczy.
W USA za połączenia lokalne płaci się ryczałt ok. 15$/mies. I to jest wszystko.
Do tego 12-20$ dla ISP, czyli powiedzmy góra 35$/mies.
W Polsce koszt połączenia lokalnego jest niesłychanie wysoki.
Gdyby TP SA wróciło do sytuacji sprzed chyba 4-lat gdy płaciło się
za samo połączenie a nie za każde 3 minuty to wtedy dopiero byłaby
różnica.

IMHO póki nie będzie w Polsace konkurencji na rynku usług telefonicznych,
to niestety ale taniej nie będzie. Niezależnie od "sabotaży" 10.70/mies.

--
Regards
 (ab)