Re: Admin vs. user - przy okazji irc'a

Autor: Gregory BRZESKI (gregory_at_webcorp.co.uk)
Data: Mon 11 Nov 1996 - 15:41:39 MET

Jarek Lis wrote:

> Zreszta - latwo sprawdzic. Poszukaj adresy e-mail *.*.*.ac.uk,
> i zobacz ile z nich bedzie mialo co najmniej postac cs.*.ac.uk,
> czy ee.*.ac.uk.

a ilu z nich jest studentami? nie mowie o 'post-graduate' ktorzy naogol
maja wlasna maszynke przydzielona na ktorej przeprowadzaja jakies
badania. Dla przypomnienia w UK standardowo nie robi sie magisterki a
samo B.A. czy B.Sc.

> Owszem - wlasne servery studentow raczej nie istnialy. Sieci w akademikach
> pare lat temu tez nie bylo, wiec wstawic nie bylo gdzie. Ale to bylo uk,
> a nie US.

hmmm wydaje mi sie ze w UK nadal mniej kademikow ma dostep do sieci
anizeli w polsce ;)

> : - ponizesze uslugi takze sa wyciete i niema mozliwosci z nich korzystac:
> : - talk
> : - ping
> : - traceroute [..]
>
> Czesc z nich mozna sobie skompilowac samodzielnie...

hmm... chyba nie o to tu chodzilo... a o uslugi udostepaniane ogolnie.

> I co - na 26000 osob nie znajdzie sie 100 takich, co lacznie zajma 500%
> CPU tych 4 maszyn? Co najmniej dziwne.

slowaris ma ograniczenia ktore sa w szerokim zakresie stosowane ;) a Ci
co potrzebuja sily przerobowej dla aplikacji uzywaja workstation
SUN'owskich (jakies Classic'i) podalczone do czegos o dumnej nazwie
'eland' (prosze nie pytac co to 'cos' jest bo niewiem, ale sypie sie
prawie codziennie). Tak na 'oko' to tych classic'ow jest sporo.... 5
pieter w Super Computing Center, w kazdym labie jakies 10-15 terminali,
4-5 labow na pietro.... laby sa tylko na 4 pietrach.. hmm mnie wychodzi
cos kolo 200 stacji.. co jest chyba wystarczajace...

opisuje tylko jak jest u mnie na uniwerku i tam gdzie sa moi znajomi z
bylej szkoly ;) moze gdzies indziej jest inaczej ;)

Z pozdrowieniami,

Grzegorz BRZESKI

--
Gregory BRZESKI           gregory_at_webcorp.co.uk

           http://www.webcorp.co.uk/
=============Your Internet Partner+++++++++++++