Re: jeszcze o NASK

Autor: Maciek Uhlig (muhlig_at_helios.cto.us.edu.pl)
Data: Fri 08 Nov 1996 - 16:42:11 MET

Wojciech Myszka (W.Myszka_at_immt.pwr.wroc.pl) wrote:

> Ja jeszcze raz bardzo prosze kogokolwiek kompetentnego o _merytoryczna_
> i bez obelg dyskusje na ten temat. PROSZĘ :-)

Najpierw bedzie niemerytorycznie. Hipotezy:

- komus zalezy, zeby dostep do icm byl utrudniony. W koncu jak cos jest
  dobre, to nalezy to popsuc albo drugiemu tego nie dac. Pamietamy,
  jak to utyskiwano, ze ICM generuje za duzy ruch.
- ktos nie wykazal|wykazuje wystarczajacych kompetencji na etapie
  projektowania|wyboru dostawcy|wdrazania|eksploatacji|kontaktow z
  abonentami.

> Raz jeszcze prosze o taka dyskusje.

A teraz bedzie merytorycznie:

Spostrzezenie 1.

64 bytes from SunSITE.icm.edu.pl (148.81.209.3): icmp_seq=13 ttl=248 time=560 ms

64 bytes from SunSITE.icm.edu.pl (148.81.209.3): icmp_seq=14 ttl=249 time=490 ms

-----------------------------------------------------------------^^^

Dlaczego ttl rozni sie w sasiednich datagramach ICMP?

Spostrzezenie 2 (bez zwiazku z 1, ale byc moze zwiazane z meritum):

Jest takie cos w Nowej Zelandii, co sie nazywa Netramet. To jest software do
monitorowania ruchu w sieci i do liczenia pakietow. To sie uruchamia na
PC lub stacji roboczej i wpina w segment Ethernet. To sobie czyta z sieci
i loguje pakiety, a potem inny software sobie liczy. No wiec, aby liczyc
pakiety, trzeba je przepuscic przez segment Ethernet. Mam dalej tlumaczyc?

A teraz pytanie: czy WARMAN moze zaprzeczyc, ze w tej sieci uzywany jest
software pod nazwa Netramet do monitorowania ruchu i billingu abonentow?

Tylko prosze mi nie pisac, ze to sa spekulacje. To faktycznie sa spekulacje.

--
Pozdrowienia,
Maciek