Re: Polskie Yahoo?

Autor: Jaroslaw Zielinski (jz_at_it.com.pl)
Data: Thu 07 Nov 1996 - 16:17:57 MET

Michal Rolski wrote:

> Ostatnio doszly do mnie sluchy, ze Optimus ma zamiar otworzyc
> polska wyszukiwarke ( search-engine ) stron WWW. Tzn. robota
> internetowego, cos w rodzaju altavista lub yahoo.
> Czy ktos cos moze slyszal o tym?
> Przydaloby sie zeby cos takiego dosc szybko ruszylo.
>
> Michal Rolski e-mail: rolski_at_ict.pwr.wroc.pl

Tak dla wyjasnienia, bo sporo osob tego nie rozroznia

Altavista - to "search engine", czyli usluga wyszukiwawcza, ktora
faktycznie polega na tym, ze internetowy robot ("spider") obiega swiat,
indeksuje wszystkie zbiory i pozwala wyszukiwac informacje na calym
swiecie.

Takiej zabawki w Polsce nie ma.

Yahoo - to "internet catalog", czyli katalog internetowy, ktory jest
taka internetowa Panorama Firm, mozna tam znalezc tylko to, co sie
wpisze. Wyszukuje sie tam po tym, co zostalo wpisane do katalogu, a nie
po calym swiecie.

Takich zabawek w Polsce i o Polsce za granica jest sporo, jedna z nich,
na razie w powijakach, jest Optimus Net.

Pozdrowienia,

Jaroslaw Zielinski
mailto:jz_at_it.com.pl
http://winter.it.com.pl/, Projekt Winter