Re: co do Polip FAQ?

Autor: Tomasz Surmacz (ts_at_wroc.apk.net)
Data: Wed 06 Nov 1996 - 04:19:06 MET

> From: ziembor_at_qdnet.pl (Ziemek Borowski )
> Newsgroups: pl.listserv.polip
> Subject: co do Polip FAQ?
> Date: Tue, 05 Nov 1996 17:50:28 GMT
>
> Ktos (Jarek Rafa??) stwierdzil ze tej grupie przydaloby sie FAQ...
> moim zdaniem nie FAQ a lista dyskutowanych problemow ;-)

A moim zdaniem jednak FAQ. Czyli lista najczęściej zadawanych pytań
i odpowiedzi na nie. Z głowy jestem w stanie w tej chwili
przypomnieć sobie (a parę wymyślić :-) ) takie:

-------------------------
* Skąd się bierze 500 ms opóźnienia do poland-gw.nask.pl (czy
  jakkolwiek się to tam nazywa...) ?
* Co zaćmiewa satelitę na wiosnę i jesienią? ( -> odpowiedź Rafała
  Maszkowskiego wysłana z rok temu - jak poszukam, to znajdę)
* Dlaczego jedynym standardem polskich liter w sieci jest ISO-8859-2?
  ( -> odsyłacze do pl.comp.ogonki oraz strony ogonkowej)
* Gdzie znaleźć listę list dyskusyjnych/grup news itd... ( -> PZS)
* Jak przetłumaczyć nazwę hosta na numer IP i odwrotnie?
* Jak zrobić z siebie idiotę w 10 minut? ( -> wysłać spam)
* Czy internet to rzeczywiście coś więcej niż taki program pod windows?
* Co sie dzieje z pakietami, które giną w WARMANie?
* Jak w M$oft-mailu (czy co to tam jest) wyłączyć dołączanie
  attachment/ms-tnef ?
* Co to jest netykieta?
* Kto to jest Mailer-Daemon i dlaczego przysyła mi czasem moją prywatną
  pocztę wcale do niego nie adresowaną?
* Dlaczego ktoś zablokował [nazwa usługi] dla mojej domeny? - Ostatnio
  dostaję "Connection refused" gdy się tam łączę... (jeden z najbardziej
  mylących komunikatów o błędzie jaki do tej pory widziałem)
* Jak wyjść z vi/pico/jed/joe/emacs, jak zmienić edytor na inny, jak ustawić
  z jakiego serwera news chcę korzystać? ;-)
* Niech mi ktoś wyjaśni, co oznacza IMHO, AFAIK, ASAP, NASK, RTFM, MET, FAQ
  i czy mam się obrazić, gdy ktoś użył tego skrótu pisząc do mnie?

A także:

* Jak się wypisać z tej listy? :-)
* Gdzie jest archiwum tej (i innych?) list?

Na wiele pytań da się odpowiedzieć bardzo krótko, zamieszczając po prostu
1-2 zdanie wyjaśnienia plus kilka odsyłaczy do innych dokumentów, których
w sieci (nawet tej *.pl) jest masa.

Więcej pytań może wymyślę później...

Tomek

--
 _________
(_   _' __) Tomasz R. Surmacz *--* Work:(071)3202636, tsurmacz_at_ict.pwr.wroc.pl
  |__(____/ For PGP key finger tsurmacz_at_asic.ict.pwr.wroc.pl *---* irc: TomekS