Re: Tajemnicze radiolinie

Autor: Lukasz Zalubski (chopin_at_pipeta.chemia.pk.edu.pl)
Data: Thu 31 Oct 1996 - 13:27:04 MET

Jaroslaw Rafa <raj_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote:
: zawodowych dosyc sporo jezdze po Polsce. W wielu miejscowosciach przy
: budynkach w ktorych znajduja sie lokalne oddzialy TPSA, badz przy
: urzedach pocztowych (czesto jest to ciagle jeszcze ten sam budynek)
: widze wysokie kratownicowe slupy, a na nich anteny radiolinii.
Nie tak dawno temu mialem taka sama antene na dachu domu.
Nie jestem pewnien, czy o takiej samej ale jezeli mowisz o radiolinii to jest to nie duza antena kierunkowa o budowie typowej dla propagacji poziomej.
Taka sama antena znajdowala sie (i o ile wiem dalej sie znajduje) na urzedzie
miasta, banku i jeszcze u kilku innych abonentow prywatnych radiolinii na moim
osiedlu. TP S.A. pobierala dosc duza (nie pamietam ile dokladnie) opate instalacyjna a potem placilo sie za to jak za 'normalny' telefon. Bylo to o tyle wygodneze przy braku telefony ani nawe cienia szans na dociagniecie linii napowietrznej do w godzinach szczytu nie dalo sie nic zrobic.

: Ciekawi mnie, co jest przesylane tymi radioliniami? Chyba nie rozmowy
: telefoniczne ani telegramy?
AFAIK rozmowy telefoniczne. raczej nie kodowane w zaden sposob.

--
                         \\\|///
                         | ~ ~ |