Re: Win NT - zabojca UNIXa

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 23 Oct 1996 - 12:52:38 MET DST

Szymon Sokol <szymon_at_galaxy.uci.agh.edu.pl> wrote:
: Jarek Lis <lis_at_ict.pwr.wroc.pl> wrote:
: : Nawiasem mowiac - co sugerujecie postawic jako server bazy danych dla
: : wiekszej sieci? Tak powiedzmy kilkaset pracujacych stanowisk?
: : Oracle/Informix na SCO na pececie? AIX na maiframe za 1mln$?
: : NT na alfach, czy HPUX/Solaris? Potraficie wymienic jakies zalety ostatnich,
: : zeby klient majacy pracownikow dotychczas uzywajacych DOS/Win nie wybral NT?
: Sun Enterprise Server 6000 i Oracle. Zaleta: do tego tandemu należy
: nie tylko rekord szybkości w przetwarzaniu transakcyjnym, ale także
: rekordowy stosunek TPS/$... a to chyba jest argument który do klienta
: przemówi?

Hm, podobnym rekordem szczycil sie MS SQL - cos ze 4000 TPC/m.
W liczby wierze, natomiast nie wiem, czy to na pewno rekord, czy nie
nie ma ograniczen 'w skali maszyn za 237499$' [bo za 237.5K mozna kupic
wspomnianego Sun'a i on bije rekord]. To do klienta tez przemawia.
Z drugiej strony - jak NT ze sprzetem kosztuje powiedzmy 10% drozej i
daje 10% gorsze rezultaty - to klient lubiacy MS Win nie zwroci na to uwagi.
A takich lubiacych jest pelno..

: : : Niestety... można UNIX lubić, lub nie, ale faktem jest, że od przeszło 25
: : : lat nie ma lepszego i bardziej uniwersalnego systemu operacyjnego

: : Nie wiem pod jakim wzgledem oceniamy "lepszy", ale dopiero od 5 lat unix
: : przestal byc wolny, niewygodny, z "dennymi" programami etc.
: Przesada.

Jak tam przesada. Wyobraz sobie unix'a w ktorym nie ma edycji linii
komendy, nie dziala klawisz tab, nie ma programow typu MC,
a programy pod X-y sa w powijakach.
Z edytorow jest tylko vi, cc jest kiepskim kompilatorem, gcc nie ma.
I wtedy wlasnie zniesmaczylem sie do unix'ow.

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |