Re: TP S.A - NASK

Autor: Tomasz Kokowski (kokowski_at_put.poznan.pl)
Data: Mon 21 Oct 1996 - 20:02:35 MET DST

Marek Baczek wrote:

> 1. TP SA dziala praktycznie dopiero od sierpnia tego roku, a NASK mial
> dobrych kilka lat na rozwoj.

Nie do konca prawda bo przeciez przez jakis czas to NASK wspolpracowal
z TP S.A. i praktycznie byl dla nich kadra. TP S.A. miala dobrych
nauczycieli.

> 2. Do sieci TP SA jest przylaczonych juz wiele serwerow z tzw. zasobami
> (moge podac juz dziesiatki przykladow) i nalezy liczyc na to, ze z
> miesiaca na miesiac liczba serwerow z roznymi uslugami radykalnie
> ulegnie zwiekszeniu.

Zgoda. I mam nadzieje, ze bedzie ich coraz wiecej.

> 3. Fakt komercjalizacji Internetu nie powinien byl zaskoczyc NASK, gdyz
> sytuacja taka panuje juz od dawna na calym swiecie i tylko dziwna
> polityka finansowa KBN utrzymuje srodowiska naukowe przy NASK (tez moge
> podac kilka przykladow).

KBN dostrzega takie trendy ja sadze. Dowod to zmiany w sposobie
finansowania Internetu i Odejscie od finansowania centralnego.
Zmiana bedzie etapowa. Najpierw pieniadze beda szly do regionow
(MAN-y), a potem (cos okolo 1999) do uzytkownikow i oni zdecyduja
gdzie kupic siec.

Tomasz Kokowski
Uczelniane Centrum Obliczeniowe
Politechnika Poznanska