Re: naprawa satelity

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 17 Oct 1996 - 20:56:36 MET DST

Ryszard Gabryszewski <kacper_at_grieg.cbk.waw.pl> wrote:
: On 17 Oct 1996, Jarek Lis wrote:
: > Nie - ja o lacznosci w druga strone. Z ziemi do gory.
: > Wystawiam nadajnik, i promienuje w niebo na tej czestotliwosci co i nask,
: > i skonczylo sie wyjscie na swiat. Zreszta - chyba juz raz sie tak zdarzylo?

: Teoretycznie CHYBA mozliwe, ale w praktyce niewykonalne. Poczawszy od
: dokaldnej znajomosci czestotliwosci (co sie da zrobic) poprzez
: odpowiednia moc nadajnika i inne elektroniczno-kominikacyjne "bajery" po
: znajomosc kodu (chyba nie sadzisz, ze z transpondera idzie "otwarty
: tekst").

Ja chce jedynie nadac szum. W odpowiednim pasmie, zeby uniemozliwil
odbior danych.
Co prawda, gdyby w 'uplinku' stosowac modulacje SpreadSpectrum, to by
to bylo dosc odporne na szumy - ale czy akurat to jest stosowane?

: > A ze promieniuje tylko w niebo, to namierzyc mozna mnie generalnie
: > tylko z powietrza - a i to z waskiego obszaru, bo mam waska wiazke.
: Jesli masz antenke omni, to mozna Cie namierzyc (prawie) z kazdego
: miejsca. Jesli antenka jest kierunkowa to potrzebny jest lepszy sprzet.

Antenka jest oczywiscie paraboliczna. Same talerze nie sa ani drogie, ani
niedostepne.

: > Satelita moglby moze namierzyc skad mu leci obcy sygnal, ale
: > zrobi to pewnie z podawana tu dokladnoscia - 400km...

: Sa takie co robia to z dokladnosci co do centymetrow :-)

W pojedynke to chyba niemozliwe. Przy tych dlugosciach fal, i miednicy
nawet kilkumetrowej kat czulosci anteny tlumaczy sie na setki kilometrow.
Trzeba by miec solidny rozstaw anten zeby z duza dokladnoscia namierzyc.
A tak szeroko to ja nie bede nadawal :-).

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |