Re: naprawa satelity

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 16 Oct 1996 - 21:15:39 MET DST

Szymon Sokol (szymon_at_galaxy.uci.agh.edu.pl) wrote:
: Jarek Lis <lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl> wrote:
: : : Tak... tylko ten światłowód może mieć np. 100 par włókien.
: : Moze. Ale na poczatek to tylko podniesie koszty, bo wiecej wlokien
: : i tak nie wykorzystamy.
: Tak Ci się wydaje? A jak myślisz, jakie jest zapotrzebowanie na łącza
: telefoniczne, telexowe, etc. na w/w trasie? Jak już się kładzie
: kabel, to przecież nie extra pod Internet...

Tylko klopot z tym, ze ludzie nie beda chcieli do Wiednia dzwonic bo drogo.
A jak obnizysz ceny, to beda dzwonic wiecej, ale zarobisz pewnie tyle
samo. A na kable wydales wiecej.

: : Na telekomunikacyjnych to ja sie nie znam, ale majac do dyspozycji
: : pare GHz pasma mozna te pare Gb/s przeslac.
: Tylko jakim osprzętem (i protokołem)??? Najszybsze obecnie sieci
: (ATM) mają 622Mb/s.

To juz nie o to chodzi. To moze byc 100 kanalow po 100Mb/s, a moze
10 po 1000Mb/s, a moze jest po prostu transponder co odbiera w
pasmie 14-15GHz, i retransmituje na 24-25GHz - i takich transponderow 10.
Mamy pasmo i wynikajaca z niego pojemnosc informacyjna.
Osprzet, protokol - to sprawa drugorzedna, choc nie bez znaczenia dla ceny
urzadzenia.

Jarek.