Re: TelePies lapie modemiarzy

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 20 Sep 1996 - 18:39:54 MET DST

Piotr Zawicki <plz_at_warman.com.pl> wrote:
: Andrzej Bursztynski (and_at_andy.pse.pl) wrote:
: : Bede zlosliwy - moze z tego powodu WARMAN tak wolno chodzi, ze nastapila
: : wyzej wymieniona pomylka?

: Nie badz zlosliwy, ja jestem tylko glupi informatyk. Modemami zajmuja sie
: inni. Po prostu nie potrafie sobie wyobrazic w jaki sposob modem moze przeslac
: np. 128 tysiecy bitow na sekunde z czestotliwoscia 4k ???

Hmmm... widać tam, gdzie studiowałeś informatykę (UW?) nie uczyli
telekomunikacji. U nas na AGH uczą, więc w dwu słowach: trellis
encoding. Tzn. ważne są nie tylko zmiany częstotliwośi sygnału (jak w FM), ale
jeszcze fazy. BTW, można też stosować modulację amplitudy, tylko to
jest mniej odporne na zakłócenia.

--
                   Szymon Sokol -- Network Manager
U   U M   M M   M  University of Mining and Metallurgy, Computer Center