Re: TPSA nasza kochana off-topic niestety...

Autor: Rafal Dylong (rdylongr_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 16 Sep 1996 - 21:55:49 MET DST

lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis) wrote:

> [...]
> : On 11 Sep 1996, Jarek Lis wrote:
> : > Jak chcesz TPSA uczciwie dokopac - to najpierw postaraj sie zalozyc
> : > konkurencyjna firme, i napisz na ktorym etapie przepisy Ci nie
> : > pozwolily. A jak sie okaze ze to nie przepisy/widzimisie ministra,
> : > tylko kalkulacja cen, brak kredytow, etc - to nie narzekaj na TPSA...
> :
> : Dlaczego wymagasz zeby namietnie przez TPSA oszukiwany, lekcewazony i
> : ponizany klient chcac "dokopac" TPSA musial zakladac firme?

> Bo odkad mamy [prawie] kapitalizm, to jak slysze ze ktos narzeka
                ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
                ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> ze cos jest za drogie [za wyjatkim "nie stac mnie"] to mowie:
> Jarek.
Dyskusja nie na te grupe, ale w/w podkreslone slowa padly tutaj, wiec:
Co to jest prawie kapitalizm? = panstwo socjalistyczne, z paroma prywatnie
dzialajacymi kapitalistami(na dzisiaj tak to wyglada - sproboj przeslac swoje
pieniadze obcej osobie zagranice, plac ubezpieczenie gdzie chcesz, a nie
obowiazkowo na ZUS, itd., nie bede cytowal pogladow panow z UP,PSL,SLD).

Roznica miedzy "prawie kapitalizmem", a kapitalizmem jest taka, ze w
kapitalizmie wszyscy sa rowni, maja rowne prawa, itd., w "prawie kapitalizmie"
sa zas rowni i rowniejsi, to wlasciwie tak jak w socjalizmie, wszyscy byli
rowni, mieli rowne potrzeby, dopoki nie znali kogos z partii; notabene, dzisiaj
rzadzacej, choc pod inna nazwa. Transformacja w/w partii jest podobna do
transformacji zakladu panstwowego w jednoosobowa spolke skarbu panstwa.

Pozdrawiam.
P.S. Jeszcze raz przepraszam, ze nie w temacie.

 Rafal Dylong
 rdylongr_at_zeus.polsl.gliwice.pl