Re: Donosiciel sie ujawnia !

Autor: Piotr Zawicki (plz_at_warman.com.pl)
Data: Mon 09 Sep 1996 - 08:46:35 MET DST

Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl) wrote:
: Adam Kusnierz (Adam_at_kusnierz.demon.co.uk) wrote:
: : Numery KK sa szesnastocyfrowe - z tego wniosek, ze kart kredytowych jest
: : wiecej niz mieszkancow planety? Jezeli zgloszenie przyjmuje komputer, to
: : komputer moze sprawdzic, czy numer karty jest 'valid' (metoda stosowana
: : np. przez CompuServe).
: Podejrzewam, ze z tych 16 cyfr, kilka to 'numer banku'', a byc moze
: takze 'kraj' czy 'miasto'. Na mojej jest np lacznie 7 zer, co mi wyglada
: wyjatkowo malo losowo i watpie, zebym byl az takim szczesliwcem.
: POdejrzewam, ze czesc 'kontrolna', stanowia moze ze dwie cyfry w
: grupie 'klient' i jedna w grupie 'bank'.

AFAIK:
numer karty moze byc 16 lub 13 znakowy (slyszalem o takich AmEx ???)
Kod banku to pierwsze 4 lub wiecej (chyba do 6 dla bankow amerykanskich)
ale w Polsce to moze byc inaczej.
Poza tym numer karty wcale nie jest losowy - po prostu jest kolejnym z numerow
spelniajacym podane przez "Algorytm" warunki. Wydaje mi sie, ale to juz
moje przypuszczenie (chyba czytalem o tym w jakims magazynie, ze
suma kontrolna to jedna cyfra ???)

Pozdrawiam,
PLZ

--
Tresci zawarte w tym liscie prezentuja zdanie moje i tylko moje. Tak lepiej ?