Re: Domeny w Polsce

Autor: Mariusz Ostrowski (mariusz_at_gnom.nask.waw.pl)
Data: Fri 23 Aug 1996 - 18:07:23 MET DST

Tomasz Kokowski (kokowski_at_put.poznan.pl) wrote:
: Os poniedzialku w sieci jest dostepna kolejna gazeta regionalna:
: Glos Wielkopolski. Wszystko dobrze i nalezaloby sie tylko cieszyc
: ale ...

: Adres servera <www.glos.com> jest chyba z innej bajki. Wydawca
: (firma Sylaba) zarejestrowala sie bezposrednio w domenie com i
: zamierza (bo chce byc ISP - Internet Service Provider) swoim
: klientom rejestrowac domeny w taki sam sposob (tak napisano
: w poniedzialkowym wydaniu Glosu).

: JAK TO W KONCU JEST Z REJESTROWANIEM DOMEN W POLSCE?

: Dotad wydawalo mi sie, ze istnieje tu jakas hierarchia zalatwiania
: tych spraw ale teraz mam wrazenie, ze to wszystko lipa.
: Co maja do powiedzenie w tej sprawie instytucje rzekomo upowaznione
: do zalatwiania rejestracji domen?

W/g mnie to nikt w Polsce nikomu nie moze zabronic zarejestrowania
sobie domeny pod .com, .net czy innej nie-.pl jesli tylko
administratorzy tychze domen nie maja nic przeciwko temu.
Jak widac wlasnie takie reguly przyjeli. A ze wyglada to tak jak
wyglada - no coz, zycie nie jest przeciez idealne.
A sam DNS (niestety) dawno przestal odpowiadac strukturze:
USA (.com, .edu, .net, ...) + reszta swiata (domeny krajowe w/g ISO).
I chyba juz nikt nie ma szans wprowadzic w tym porzadku :-(

BTW - jest tez domena glos.com.pl ...

Pozdrawiam,
Mariusz

PS. Zeby nie bylo pytan - reguly rejestracji w domenach zarzadzanych
    przez nas(k) sa na http://www.nask.pl/NASK/net/dns-reg.html

  Mariusz Ostrowski <mariusz_at_nask.pl>, tel./fax: +48 22 268000, 268007
  Research and Academic Network in Poland, Bartycka 18, 00-716 Warsaw