Re: REFERENDUM: Polskie znaki czy na razie bez?

Autor: Slawomir Bialek (civic_at_silter.silesia.ternet.pl)
Data: Thu 22 Aug 1996 - 17:03:40 MET DST

Jaroslaw Rafa <RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote:
JR> Obsluga ogonkow przez mailer/newsreader to jedno.
JR> Odpowiednie "oblozenie" klawiatury to drugie.
JR> Co z tego, ze ktos pracuje np. na Unixie w tin'ie ktory ma mozliwosc obslugi
JR> ogonkow jak pracuje przez siedmiobitowy terminal?
JR> Dlatego nie nalezy potepiac w czambul, tak jak ponizej, tych ktorzy pisza bez
JR> polskich liter:
> Dla mnie oznacza to, że dość spora liczba osób
> nie potrafi skonfigurować swojego oprogramowania (albo z lenistwa, ale
> na jedno wychodzi) mimo tego, że taka możliwość istnieje. A to trudne nie
> jest.
Nie napisałem, że wszyscy nie potrafią... Do napisanie czegoś takiego
sprowokowało mnie, to ze z tych 'co nie potrafią' tylko nieliczni naprawdę
nie mogą.
Akurat z obserwacji po liniach X-Newsreader i X-Mailer
widzę, że najwięcej sprzeciwów wysuwają osoby używające oprogramowania,
które 'ogonki potrafi' (przynajmniej w najnowszych wersjach).
Tylko nie proszę znowu do mnie nie pisać, że nie każdy ma czas na upgrade.
To nie zajmuje całego dnia.

Powtórze po raz kolejny. Niech sobie piszą bez ogonków, tylko niech nie
krzyczą na tych, którzy z ogonkami piszą.
Szczególnie, że Ci co najwięcej krzyczą na ogonki mają możliwość ich
używania.

A tym, którzy naprawdę nie mogą - no cóż, jest ich już bardzo mało
Współczuję, ale nie powstrzyma mnie to od pisania z ogonkami. Swego czasu
nie miałem z pewnych powodów możliwości korzystania z newsreadera
off-line. A z newsów zwykle korzystam przez modem. Ale nie było to dla mnie
powodem o proszenie czy wręcz nakazywanie innym, żeby mniej pisali, bo jak
dużo piszą to ja za dużo na telefonie wiszę.

Do tych, którzy naprawde mogą mieć problem z polskimi znakami nie wliczam
użytkowników takich programów jak agent, bo dla nich są alternatywy. Jak
się postaram to sobie załatwie tina, który nie będzie pokazywał małych
liter :) , a to chyba nie bedzię powód, żeby zmuszać wszystkich do
rezygnacji z małych liter? (aha - i zainstaluje tego tina ok.500
'moim' użytkownikom, żeby nie było, że jestem jedyny)

--c