Re: DOSowy newsreader (By³o: REFERENDUM...)

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 22 Aug 1996 - 17:46:33 MET DST

Artur Bartnicki <archie_at_insert.igo.wroc.pl> wrote:
: A na marginesie dyskusji o znaczkach: absolutnie genialnym programem
: do poczty w DOS-ie jest Pegasus Mail. Po sztukach, jakie zdarzy³o mi
: siê z nim wyczyniaæ, to ma³o co mnie zdziwi. Szczególnie ujê³a mnie
: w nim elastyczno¶æ, w tym elastyczno¶æ konfigurowania polskich znaków.

: I pytanie (sugerowane w tytule):
: Czy kto¶ zna/s³ysza³/ma newsreader NNTP o (oglêdnie) zbli¿onych
: mo¿liwo¶ciach pracuj±cy w DOS? Jako niezbêdne minimum chcia³bym mieæ:
: - rozkodowanie QP do 8-bit
: - w±tkowanie
: - czytanie podstawowych nag³ówków MIME

: Chêtnie widzia³bym mo¿liwo¶æ:
: - translacji ISO <-> inny standard (co najmniej IBM Latin 2, aka
: CP852) - wiem, ¿e mogê u¿ywaæ ISO w DOS-ie, ale dlatego minimum to
: QP -> 8-bit
: - obs³ugê (konfigurowaln±) innych typów i nag³ówków MIME
: - w ogóle jak najszersze mo¿liwo¶ci konfigurowania wszystkiego
: - praca z packet drivera

Czê¶ciowo chyba Twoje wymagania spe³nia PC Pine - od razu podam jego
wadê podstawow±: brak w±tkowania! Druga wada (nie wymienia³e¶ tego
jako po¿±danego, ale dla wielu ludzi jest niezbêdne): nie dzia³a
offline.
A poza tym ma wszystko: obs³uguje QP, 8bit, inne typy MIME, transluje
na CP 852/whatever, chodzi na packet driverze, i jest bardzo
konfigurowalny.
Aha, no i przede wszystkim jest mailerem :-) a newsreaderem tylko przy
okazji. I jeszcze wersja DOSowa jest w 99% procent identyczna z Unixow±
(brak kilku komend jak np "pipe").

--
                   Szymon Sokol -- Network Manager
U   U M   M M   M  University of Mining and Metallurgy, Computer Center