Re: REFERENDUM: Polskie znaki czy na razie bez?

Autor: Jaroslaw Strzalkowski (js_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 22 Aug 1996 - 12:02:34 MET DST

Tomek Rubaj <trubaj_at_ajax.umcs.lublin.pl> wrote:
: ?). Ale wiem, ze sa ludzie, ktorzy czytaja poczte na jakichs dziwnych
: terminalach podlaczonych do dziwnych unixow albo na jakichs XT jako
: terminalach (mniejszy problem). Co wiecej, nie musi to byc w Polsce...

Zgodzisz się, że to co mówisz, dotyczy obecnie istotnej mniejszości?
(zresztą statystyki Szymona Sokoła jakoś tego dowodzą).
Dla tej mniejszości przygotowało się rozwiązania, które pozwolą im
przetrwać okres przejściowy (dopóki im się te XT podłączone do
dziwnych unix'ów nie porozsypują). Wszystko jest na stronie
ogonkowej (mam nadzieję :-))

Uważam że wcale nie jest za wcześnie na zastąpienie języka polskawego
polskim na newsach - jest już wszystko co potrzebne do takiej operacji -
potrzeba tylko odrobinę zdecydowania.

: I publicznie zadaje pytanie: czy 15% to wystarczajaco malo?

Ktoś niedawno napisał, że wystarczy jeden czytelnik mający problemy z
ogonkami, żeby konieczne było pozostanie przy języku polskawym -
obawiam się, że to nie jest kwestia procentów, ale samej postawy
wobec problemu.

Zresztą te 15% to są tylko ludzie, którzy _teraz_ używają programów
nie obsługujących MIME - jak uznają to potrzebne, to je zmienią
(i prawdopodobnie nie zmienią, jeśli nie będzie im to do niczego
potrzebne).
Ja np. osobiście bardzo lubiłem elm'a a pine mnie wkurzał, ale
wystarczyło głupie 10-20 przesyłek, z którymi elm miał problemy, a
pine nie (listy z attachements wysyłane spod netscape), żebym
przesiadł się na pine. Chwila bólu, ale teraz nie żałuję.
Myślę że z innymi może być podobnie. Hej.

--
Jaroslaw Strzalkowski, Uczelniane Centrum Informatyki AGH, Krakow