Re: nie te

Autor: Andrzej Bort (bort_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Thu 22 Aug 1996 - 11:28:07 MET DST

yskarock_at_cyf-kr.edu.pl (Piotr Karocki) wrote:
> czy nie jest tak, ze istnieja trzy kategorie:
> 1. Unix
> 2. Windows
> 3. systemy niekomercyjne, z reguly Unixopodobne (choc nie wszystkie,
> wszak sa darmowe DOSy rowniez, 'emulatory' Windows) - Linux, FreeBSD i
> pewnie pare innych

To ja moze przypomne, od czego wziela sie ta cala dyskusja :-)
Ano, wzielo sie to wszystko od pierwszego artykulu (z podaniem ceny za
licencje na NT). Autor (bodajze Jarek Strzalkowski pisal o cenie 15 mln)...

yskarock_at_cyf-kr.edu.pl (Piotr Karocki) wrote:

> 15 baniek to dokladnie dwa dyski 2.5 giga IDE - czyli 5GB po IDE...
>
> ale to jak pamietam byla (za 15) wersja 'kliencka' a nie server ?

P.K: Zalozenie: Linux odpada z porownan, bo jest nietypowy.
P.K: Teza: cena(server PC + Win NT) < cena(server unixowa + Unix)

Grzegorz Bodaszewski wrote:
G.B. Czy w Linuxie jest jeszcze cos nietypowego, poza tym ze jest za
G.B. darmo ?

P.K. tworzy go Internet, a nie firma komercyjna, ktora musialaby placic
P.K. programistom.

I do tego zarzutu odnosil sie moj posting. Wywnioskowalem z tego
(moze blednie, nie wiem... jak blednie, to popraw mnie), ze ty
uwazasz, ze 'KAZDY SYSTEM ROZDAWANY ZA DARMO JEST ZLY'. A ja uwazam,
ze to sie ma nijak do wartosci (tej uzytkowej, bo rynkowa nie istnieje)
systemu. A naprawde, to ze autorzy systemu upubliczniaja jego zrodla,
nie swiadczy o systemie zle. Wrecz przeciwnie. Odnosze tez wrazenie,
ze nie lubisz placic programistom :->
Tak na marginesie:
widzialem na gieldzie CD z Linuxem, ale 1.5 mln za 3CD installa to moim
skromnym zdaniem jest tylko cena nosnika, energii i czasu zuzytego na
wytworzenie tego. I nic wiecej.

Antek Sawicki wrote:
A.S. i co ? wynika cos z tego ? pozatym ze system jest otwarty do wgladu
A.S. kazdego a pozatym to ze jest twozony przez setki czy tysiace ludzi
A.S. dowodzi tylko tego jaki jest dobry !

Na to Piotr Karocki:
P.K. a czy ja gdziekolwiek napisalem, ze jest zly?
P.K. i apropo meritum - to dowodzi tego, ze nie jest typowym
P.K. przedstawicielem istniejacych systemow operacyjnych.

I jeszcze raz Piotr Karocki (chyba juz w innym artykule)
P.K. Zalozenie: Linux odpada z porownan, bo jest nietypowy.
P.K. Teza: cena(server PC + Win NT) < cena(server unixowa + Unix)

Zalozenie: Windows (obojetnie, jakie by nie byly) sa nietypowe, bo
           nie sa SYSTEMEM OPERACYJNYM w takim rozumieniu, jak np.
           stwierdzenie, ze Unix to OS. (Fakt, ze WinNT najbardziej
           PRZYPOMINAJA system operacyjny, nie swiadcza o tym, ze to jest OS.
Teza: powyzsze porownanie jest nie na miejscu.

P.S. (Postscriptum, nie zaden autor):
Wiecej na ten temat nie bede sie wypowiadal, bo jak przeczytalem
samego siebie to i tak sie nie zrozumialem...
Windows jednak oglupia (MNIE, prosze, zeby nikt sobie tego nie bral
do serca) nawet, jesli sie o nim dyskutuje...
I pomyslec, ze kiedys mialem wyzszy IQ :-]

--
--       Above opinions are not necessarily opinions of my employeer...
--   Andrzej Bort          Technical University of Silesia, Computer Center