Re: NetBook

Autor: Pawel F. Gora (gora_at_if.uj.edu.pl)
Data: Fri 16 Aug 1996 - 21:39:21 MET DST

Piotr Zawicki wrote:

> Mam pytanko do Ciebie i innych zwolennikow "czystosci" Internetu:
> czy Wy przypadkiem nieco nie przesadzacie ???
>
> Facet wyslal ten posting do 5 (pieciu) grup przy czym tylko dwie z nich
> nie mialy w nazwie "ogloszenia" - plotki i polip.

Nie. Facet wyslal do wielu innych grup (ja sam widzialem to jeszcze
w pl.soc.polityka i soc.culture.polish), ale wysylal kilkakrotnie, do
pieciu grup na raz. Po drugie generalna zasada Usenet jest, ze
ogloszenia komercyjne - niezaleznie od tego, czy ciekawe, czy nie -
mozna wysylac tylko do grup, ktore _explicite_ dopuszczaja
ogloszenia komercyjne i reklamy. - jak widac, obowiazuje domniemanie
o nieprzyjmowaniu ogloszen. Tak wiec, gdyby wyslal tylko do jednej
grupy (powiedzmy, pl.listserv.polip), to i tak zlamalby netykiete.

> wydaje
> mi sie, ze nie nalezy tak od razu mieszac goscia z blotem i odsadzac od
> czci i wiary.

Blotem to pewnie nie, ale odelsac gosciowi jego list i stanowczo, acz
grzecznie, zaprotestowac, jak najbardziej tak. Jesli nie bedziemy
protestowac przeciwko ogloszeniom, wkrotce bedziemy mieli _same_
ogloszenia.

Pawel Gora
Institute of Physics, Jagellonian University, Cracow, Poland
http://zfs.if.uj.edu.pl/gora/
gora_at_if.uj.edu.pl