Re: Wady unixa, bylo: M$ Exchange

Autor: Jaroslaw Strzalkowski (js_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Tue 13 Aug 1996 - 17:37:19 MET DST

Andrzej Resztak <resz_at_helios.man.lublin.pl> wrote:
: Wspolny kod to powinien byc jeden z glownych celow przy projektowaniu
: systemu wielozadaniowego/wielouzytkowego, tymczasem w Unixie
: do niedawna to bylo niewykonalne. Jesli mam program wykorzystywany
: przez 40 uzytkownikow (a mam), to wiecie ile on zajmuje pamieci?

Ciekawe jak definiujesz pojecie "niedawno". Bo wspoldzielenie segmentu
kodu (i innych read-only) to bylo juz nawet w bardzo wykopaliskowych
unixach. Pozniej przyszly jeszcze biblioteki dzielone, ale
wspoldzielenie segmentow to bylo w unixie "od zawsze".
Oczywiscie jest tez mozliwosc zlinkowania programu tak, by zablokowac
te mozliwosc, ale to wtedy jest blad tworcy programu a nie systemu.
Zreszta na ogol musi to byc blad "na wyrazne zyczenie" - default dla
ld jest wlasciwy.

Inaczej mowiac: pudlo.

--
Jaroslaw Strzalkowski, Uczelniane Centrum Informatyki AGH, Krakow