Re: O tym jak M$ robi klientow w balona (bylo: Re: Intranet

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 12 Aug 1996 - 17:13:39 MET DST

Dnia 12 Aug 96 o godz. 17:07, S.D. napisal(a):

> Ja wiem Jarku ze wszyscy lepiej ode mnie ktory na AOL spedzil 6 miesiecy
> wiecie co to jest i dlatego on Was tak smieszy. Tylko ze AOL to content
> provider a nie internet provider. Jest roznica? Jest jakis content
> provider jak Compuserv czy Prodigy czy MSN w Polsce?
Moze ty masz inna definicje content providera niz ta, ktora ja znam, ale dla
mnie content providerem jest KAZDY kto udostepnia w sieci (np. na WWW)
JAKAKOLWIEK INFORMACJE. Oczywiscie istnieja wieksi i mniejsi content
providerzy. Trudno twierdzic ze w tym sensie nie ma w Polsce content
providerow...
Ty, jak widze przez content provider rozumiesz system typu BBS ktory
dodatkowo daje dostep do Internetu. Ano sa - nieistniejaca juz Maloka czy
Polbox (http://www.polbox.com.pl/, ale lepiej polaczyc sie z nimi nie przez
WWW a Worldgroup Clientem, bo wtedy dopiero mozesz miec dostep do pelni tego,
co Polbox oferuje jako "content provider"). Startuje OptimusNet (jest na tej
liscie ktos, kto moze na ten temat cos wiecej powiedziec), to ma byc typowy
content provider, na razie nie daje nawet dostepu do Internetu. Interfejsem
uzytkownika tez jest Worldgroup. Poza tym wielu Internet providers sa rowniez
content providers - umieszczaja na swoich serwerach WWW obszerne wlasne
serwisy informacyjne. Polska On Line, wspomniany Polbox, Ternet, ATM, PDi,
Petex-Service, Cyfronet Krakow, POZMAN, LODMAN... Poogladaj ich strony WWW,
potem pisz.
Fakt ze systemu *dokladnie* takiego jak AOL tzn. duzej ogolnokrajowej sieci
typu BBS o jednolitym dostepie z calego kraju nie ma. Moze bedzie taka
OptimusNet. Ale nie mow ze nie ma content providers...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl