Re: O tym jak M$ robi klientow w balona (bylo: Re: Intranet)

Autor: Piotr Karocki (yskarock_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Wed 07 Aug 1996 - 16:55:05 MET DST

Antek Sawicki wrote:
> 4) ludzie któży niewidzieli nigdy produktu lepszego i tanszego (darmowego)
> i święcie wieża że dobra żecz - to - droga żecz...
osmiele sie w takim razie powtorzyc prosbe, ktora zostala poprzednio
zignorowana.
prosze mianowicie o podanie odpowiednika MsOffice pod Unixa (to dlatego,
ze pracuje pod HP-UXem w pracy), oraz, jesli istnieja pakiety
analogiczne do niego rowniez pod Windows na PC, to tez (z ciekawosci).
Mialby to byc pakiet lepszy (lub przynajmniej nie gorszy) i tanszy.

edytor ma miec slownik polski (ortograficzny i dzielenia przynajmniej),
ma byc wysiwyg, ma miec tabelki, fonty, szpalty, automatyczne
numerowanie obrazkow, przypisow itp., tworzenie list numerowanych i
tylko bulletowanych, etc.
przydatny w znacznym stopniu rowniez bylby jezyk porownywalny z
WordBasic (czyli taki, zebym mogl spiac takowy edytor z arkuszem kalk.
oraz baza danych)
arkusz: poniewaz zbyt czesto sie nie posluguje arkuszem, to tylko
robienie zestawien w postaci ladnych grafow wstawialnych do edytora, w
tym grafow opartych na mapach (np. ile MB poszlo z mojego ftp servera na
ktory kontynent), same tabele z organizacja (c)hierarchiczna
(rozwijalne) + jakis jezyk makr
baza: wygodny interface do SQLi i innych baz danych; baza musi miec
mozliwosc latwego podpiecia do httpd (bez kopiowania ani przetwarzania
zawartosci), ma byc w miare szybka, sortowac po polsku oraz posiadac
mozliwosc form
(mozna te wymagania potraktowac jako wstepne).
oczekuje propozycji.

--
Piotr Karocki,
mirror maintainer,