Re: M$ Exchange

Autor: Piotr Karocki (yskarock_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Tue 06 Aug 1996 - 13:24:57 MET DST

Lech Szychowski wrote:
> : ile razy nalezy powtarzac, rowniez na tej liscie, ze CP1250 to nie jest
> : wymysl Microsoftu tylko norma ANSI?
> Mam lamerskie pytanie: co oznacza litera "A" w napisie "ANSI"?
mam lamerska propozycje:
 sprawdz, jakie normy robi nasz Komitet Normalizacyjny. jesli myslisz,
ze tylko i wylacznie spraw calkiem lokalnych, to sie mylisz.
 sprawdz, jakie normy robi ANSI.
 sprawdz, jakie normy ANSI wprowadzilo u siebie ISO.

i dowiedz sie, jak to bylo z polskimi literami i firma Microsoft.
Dawno, dawno temu w czasopismie 'Komputer' byl taki ladny tekst.
jak to na pytanie o standard polskich liter do jakiegos wladnego ciala w
PL czekali na odpowiedz, i w koncu dali standard taki, jaki mieli -
wlasnie ANSI. bo Polacy, jak to zwykle bywa, nie mogli miedzy soba
uzgodnic.

i dowiedz sie, i napisz mi efekty tego szukania, dlaczego w RFC stoi, ze
moge sobie uzywac 852, a nie moge 1250. w koncu dopisanie tego jednego
standardu do RFC sprawe by rozwiazalo; i zadowoleni byliby wszyscy: ci,
dla ktorych norma to swietosc, i ci, co uwazaja, ze wazniejsze jest to,
co sie latwiej uzywa.

--
Piotr Karocki,
mirror maintainer,