Re: Z kamieniem

Autor: Janusz A. Urbanowicz (alex_at_p327.phys.uni.torun.pl)
Data: Sun 04 Aug 1996 - 17:46:58 MET DST

In article <4u24c7$622_at_Waldemar.mat.uni.torun.pl>,
Michal Dombrowski <digital_at_mat.uni.torun.pl> wrote:

> Pod Unixem jest komenda rcp, do tego .rhosts (scp, .shosts -
>wersja bezpieczniejsza). Znajomosc hasla nie jest wtedy konieczna...
> Co do elastycznosci - jesli ktos dobrze zna system i pracuje w
>nim na co dzien, to i M$ Windows bedzie dla niego elastyczny. ;)

Wiem. Chodziło mi tylko o to że na VM/CMS nie trzeba było tych wszytskich
podchodów, była warstwa sieci odpowiedzialna za komunikację między
użytkownikami i to było dużo prostsze. Fakt że mogłeś otrzymać plik wbrew
swojej woli ale ze spoola kasowanie było trywialne i to nie był żaden
problem.

> Nie wydaje mi sie, aby bylo mozliwe wykrywanie klientow irca z
>poziomu unixa w sposob 'trywialny'. (probowalem, ale nie udalo mi sie -
>nie wiem jak dobrac sie to tablicy deskryptorow plikow procesu,
>znajdujacej sie w jadrze systemu (Solaris 2.x)). To wydaje sie byc
>raczej sprawa dla routera (filtracja pakietow na port 6667).
> Oczywiscie banalnego rozwiazania czyli ubijania procesow o
>nazwie 'irc' nie bierzemy pod uwage z oczywistych powodow. :)

Sprawdziłem, na linuxie jest to możliwe, tam netstat podaje nazwę
użytkownika inicjującego dane połaczenie TCP. Tak samo jak robił netstat na
VM/CMS. Fakt że na solarisie tak nie ma i w ten sposób się nie da.

Alex

--
Janusz A. Urbanowicz, student of physics, Amiga user |finger for PGP&Geek Code
administrator of eris.phys.uni.torun.pl and pec.torun.pl domain