Re: Internet Zaprasza Wszystkich Cybernautow!

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Fri 02 Aug 1996 - 11:42:01 MET DST

Dnia 1 Aug 96 o godz. 16:08, Szymon Sokol napisal(a):

> In pl.internet.nowosci Krystian Grzenkowicz <kg_at_mi.com.pl> wrote:
> : Czolem Cybernauci!
>
> : Redakcja miesiecznika Internet zaprasza do odwiedzenia WWW z nowym, 7 numerem tego poczytnego pisma
> : pod - url://www.it.com.pl/internet.
> ^^^ buhahaha...
[...]
> : Redakcja naszego Miesiecznika zaprasza do dzielenia sie uwagami na temat publikowanych materialow
> : mailto://incoming@mi.com.pl
> ^^ ???
> To ja mam jedną uwagę, i podzielę się nią z resztą USENETterów:
A z autorem cytowanego listu tez sie nia podzieliles?
> nie sądziłem, że czasopismo o tytule "Internet" może się stoczyć do
> poziomu brukowca szukającego tanich sensacji. Jeśli całe pismo
> reprezentuje taką jakość jak ta reklama, to będę się od niego trzymał
> z dala.
Szymon, tak zle to nie jest...
Pismo jest calkiem niezle. Oczywiscie to nie jest cos super-profesjonalnego
dla fachowcow, tylko dla przecietnych userow, ktorzy niedawno zaczeli
korzystac z sieci albo nawet dla takich co tylko slyszeli o sieci i dopiero
chca zaczac korzystac. I dla takich ludzi uwazam ze pismo to robi
calkiem dobra robote. A nawet i ja sie dowiedzialem z niego paru
interesujacych rzeczy, bo np. nie wiedzialem wczesniej o tym, jakie
oprogramowanie TCP/IP czy jakie aplikacje internetowe sa dostepne na Atari,
czy na Amige, a tam znalazl sie ktos kto o tym napisal.
Prawda jest, ze niektore artykuly sa lekko niescisle i wprowadzaja w blad, o
co zreszta w kazdym takim przypadku wyklocam sie z ich autorami, bo sam w tym
pismie pisze i zalezy mi na tym, zeby trzymalo jaki-taki poziom. Byl np.
tekst o listach dyskusyjnych, opisujacy szczegolowo rozne komendy listserva,
sposob zakladania listy itp. tyle ze autor ani slowem nie wspomnial o tym, ze
opis ten dotyczy wylacznie oryginalnego listserva VM-owego, a oprocz niego sa
i inne listservo-podobne programy, ktore nie zapewniaja np. mozliwosci takich
jak "list global". Byl tekst o HTML-u, w ktorym przedstawiono "jednym tchem"
standardowe elementy HTML-a 2.0 wraz z netscapizmami, nawet bez zadnego
komentarza, ze taka-a-taka komende akceptuje tylko Netscape, dopiero na moja
interwencje taka podana mimochodem informacja znalazla sie w ostatnim odcinku
tekstu. Tak ze bywa roznie, ale generalnie ocenialbym poziom pisma jako
niezly. Gdybym tak nie uwazal to bym w nim zreszta nie pisal.
Te adresy, ktore zacytowales, to rzeczywiscie plama... Zwroce autorowi na to
uwage.
Ale w kazdym razie ja tez zachecam do spogladniecia pod wskazany adres, jak
rowniez pod http://www.wsp.krakow.pl/papers/papers.html, gdzie znajdziecie
rozne moje artykuly, m.in. ze wspomnianego pisma.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl