Re: NASK udusil Maloke

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 01 Aug 1996 - 18:46:11 MET DST

S.D. (nyce_guy_at_irc.pl) wrote:
: Jarek Lis <lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl> wrote in article
: > Tzn jak - telefon dla domu kosztuje 10$, a dla firmy 200$?
: > A jak ktos otworzy firme w garazu?
:
: Dokladnie tak. Lokalizacja nie ma znaczenia.

Moment - ale telefon to ja juz mam. A teraz w garazu otwieram firme.
Rozumiem - moge zglosic, ze chce wyzszy rachunek.
Ale nie jestem glupi - nie zglaszam. Niech sami poszukaja.

Czy to na tym polega amerykanski kapitalizm? Podatki niskie, ale
telefon dla businesman'a jest po $200, i zawiera doplate, zeby ludzie
mieli po 10$.

Ameryka, najbardziej komunistyczny kraj na swiecie, ktory nie chce tego
przyznac.

: > : Jak bys sprawdzil na gieldzie to
: > : tzw Baby Bells czyli NYNEX, BELL ATLANTIC CZY BELL SOUTH ALBO US WEST
: stoja
: > : fantatstycznie!!!
: >
: > To znaczy co maja fantastyczne? Cena/zysk, roczny wzrost czy jaki
: parametr?
: >
: Ich akcej sa oceniane jako warte grzechu od zawsze...

Na zasadzie - "to jest dziedzina, w ktorej mozna zarobic dowolna kwote,
ale prawo nie pozwala. Za to pozwala zarobic przecietna konkurencji,
wiec warto zakupic, bo to akcje bez ryzyka" ?

: > Bo z drugiej strony slyszalem, ze urzedy antymonopolowe pilnuja Bella i
: > AT&T, zeby przypadkiem nie wykazaly wiekszej rentownosci niz przecietna.
: >
: Bella nie ma. Sa baby Bells ATT i konkurencja. Stanowe PUC (public Utility
: Commisions) pilnuja stawek baby Bells aby nie byly za wysokie ale wciaz to
: sa kokosy.
:
: Takie US West czy Bell Soth to molochy.
: ATT do marca tego roku byla najwieksza spolka akcyjna swiata

Taak? Z przed paru lat pamietam ze najwieksza (pod wzgledem wartosci
rynkowej) to bylo NTT (Nippon Telegraph & Telephone).

Jarek.