Re: NASK udusil Maloke

Autor: Piotr Zawicki (plz_at_info.nask.pl)
Data: Thu 01 Aug 1996 - 16:12:56 MET DST

Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl) wrote:
: Dnia 31 Jul 96 o godz. 15:44, Piotr Zawicki napisal(a):

: > Nie wracajmy, prosze, do styczniowej histerii rozpetanej przez kilku panow
: > z tzw. szanownej konkurencji. Teraz mowimy "ile TO kosztuje ?" i moja teza
: > brzmi "komercyjny Internet wcale nie jest taki drogi".

: Ja sobie wypraszam!!!!!!!!!!!!!
: Nie jestem dla was ani dla zadnego z providerow zadna "tzw. szanowna
: konkurencja", ale zwyklym uzytkownikiem Inetu.

Przeczytaj, prosze, moje wyjasnienia w odpowiedzi dla Wladyslawa Majewskiego.

: Bylem jednym z aktywnych uczestnikow owej "histerii", jak Szanowny Zadufany W
: Sobie Pan raczyl okreslic protest przeciwko decyzji kierownictwa NASK-u o
: wprowadzeniu oplat od megabajta, ktore mogly zagrozic - nadal
: calkowicie podtrzymuje ten poglad - dalszemu istnieniu zasobow sieciowych na
: uczelniach, ktore sa poki co "przypisane" do NASK jako providera.

Moje prywatne zdanie:
nie nie powiem bo jeszcze znowu sie komus naraze.

: "Tzw. szanowna konkurencja" zawsze znajdzie sobie jakies wyjscie (i jak widac
: - znalazla: nagle namnozylo sie niezaleznych od NASK-u wyjsc w swiat), bo nie
: jest skazana na sztywne przepisy, laske nieruchawych panstwowych instytucji
: (Min.Edukacji, KBN) i quasi-monopolistow (NASK).

IMHO i bardzo dobrze, ze tak sie dzieje.

: Protest byl glownie napedzany przez tych, ktorym zalezalo i nadal
: zalezy na NIEkomercyjnym internecie: darmowych zasobach informacji dostepnych
: dla wszystkich.

A ja mialem na mysli te czesc uczestnikow kampanii, ktorej zalezy na
komercyjnej jego stronie i zarabia na tym pieniazki.
Prosze Panow ! Ja ROZUMIEM ich reakcje, na Waszym miejscu zachowal bym sie
dokladnie tak samo ... tu chodzi w koncu o pieniadze a wtedy nie ma
miejsca na sentymenty ...

: NASKowcom najwyrazniej wciaz jeszcze trudno zrozumiec, ze
: jezeli np. rektor uczelni dowie sie, ze ma placic za to, iz ktos bedzie
: korzystal z serwera informacyjnego tejze uczelni, ma placic tym wiecej im
: wieksza bedzie popularnosc tego serwera, to natychmiast bez zastanowienia
: kaze ten serwer zamknac. I moim zdaniem postapi najzupelniej slusznie i
: logicznie.

Tylko pytanie, ktore telepie mi sie po czasce od czasow, kiedy bylem
studentem otrzymujacym megabajty z dziesiatek list dyskusyjnych:
kto za to placi ??? Ale to sa tylko MOJE pytania. Nie potrzebuje od Ciebie
odpowiedzi.

: Sformulowania uzyte w zacytowanym liscie znakomicie charakteryzuja
: wciaz niezmienny stosunek NASKu do uzytkownikow sieci. "Histeria rozpetana
: przez kilku panow z tzw. szanownej konkurencji". Nic dodac, nic ujac. Moja
: teza brzmi: NASK jest niereformowalny jak socjalizm.

Do licha ! To nie NASK, tylko PLZ jest niereformowalny !!! Zrozumcie Panowie,
prosze, ze ja rowniez mam prawo miec WLASNE zdanie, o ktorym prof. Hofmokl
nie musi wiedziec (o ile on w ogole wie o moim istnieniu !!!).

: Czuje sie przez pana PLZ osobiscie obrazony.
Jest mi z tego powodu przykro. Naprawde uwazam, ze duzo latwiej jest dyskutowac
niz sie obrazac.

Ani Ty ani ja nie mamy wplywu na polityke NASKu (choc Ty masz wiekszy, bo
masz chyba za soba PSI [o ile sie nie myle] a ja jestem tylko najemnym
pracownikiem) wiec moze po prostu porozmawiamy o faktach a nie o
polityce ???

: Jaroslaw Rafa
: raj_at_inf.wsp.krakow.pl

(Mimo wszystko) pozdrawiam serdecznie,
PLZ

| Piotr L. Zawicki NASK - WARMAN | |
| ul. Bartycka 18 | tel. (48) +22 6607602 |
| 00-716 Warszawa, Poland | fax. (48) +22 410047 |