Re: NASK udusil Maloke

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 30 Jul 1996 - 09:34:08 MET DST

Anna Szyczewska (szyszka_at_mat.uni.torun.pl) wrote:
: Tani wgledem czego ? Na pewno dostep jest tanszy niz wtedy gdy jedynym
: operatorem sprzedajacym konta byl NASK (i atm w ramach jego monopolu),
: ale TANI na razie nie jest !!! Latwo to policzyc:
:
: Komputer : 25-30 mln (+10 mln Multimedia)
Komputeri i tak sie ma... Tu trzeba raczej doliczyc 4-8MB, bo na
standardowej ilosci slabo to chodzi.

: Modem (dobry) :8 mln

$150. Niestety w USiech. Ale w koncu mozna sobie kazac przyslac i zaplacic
karta.

: konto w internecie 0.5 mln

Sa i tansze oferty.

: rachunki telefoniczne za 1 godz. dziennie 30 dni * 34 tys/h = 1mln

Niestety. Choc za poczte i pare list dyskusyjnych - znacznie mniej.
Kosztuje WWW.

: Czy to jest "wzglednie tanio" ?

1.5mln miesiecznie.... wzglednie, jak sie zarabia 20 i mieszkanie juz ma...

P.S. glowny koszt - to ciagle telefony. Moze stanieja, albo wreszcie
uruchomia sie nam sieci oparte na kablowce. Wtedy dopiero bedzie zabawa...

Jarek.

: Z moich obserwacji wynika ze problem lezy gdzie indziej. Przede wszystkim
: potencjalni uzytkownicy zadaja pytanie
: "A po co mi ten Internet ? Co z tego bede mial ja albo moja firma ?"
: I trudno na to pytanie jednoznacznie odpowiedziec. Bo w chwili obecnej
: Internet to raczej zabawka (choc przyznaje, ze zaczyna sie powaznie myslec
: o wykorzystaniu go do celow komercyjnych). A moze sie myle ?

Mylisz sie. Albo - zalezy do czego. Bedac elektronikiem, widze co daje
internet - ja mam dostep do katalogow wiekszosci firm 'on-line', moge
sprawdzic jakie produkty sa aktualnie dostepne [a sa i takie z 'delivery
time - 45 weeks'], moge przez Internet je zakupic.

Podejrzewam, ze interes [w Polsce] zrobilaby tez firma komputerowa,
reklamujaca sie w internecie. Taniej jej to wyjdzie, niz w gazecie.

: Drugim problem jest latwosc obslugi. Szarego czlowieka nie bawi konfigurowanie
: oprogramowania, modemow. protokolow, itp. Nie interesuje go tez czy literki
: sa w standardzie A czy B. Zwykly uzytkownik chce wlaczyc komputer i polaczyc
: sie z internetem. Chce szybko i tanio ( za powiedzmy 200 - 300 starych tysiecy
: miesiecznie) znalezc to co jest mu potrzebne. A tego chyba Internet nie moze
: mu zaoferowac (przynajmniej na razie).

Internet nie. [niestety] Windows95 - tak. Czlowiekowi z ulicy mowisz
'wlacz pomoc i poszukaj internet. aha - numer do internetu 0202121'.
Niniejszym oklaski dla TPSA, tylko zeby jeszcze ceny obnizyla...

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |