Re: NASK udusil Maloke

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Fri 26 Jul 1996 - 22:47:38 MET DST

"S. D." <nyce_guy_at_irc.pl> wrote:

>Grzegorz i o to biega!!!!!!
>Mysle ze tak jak w USA dojdzeie do rozkwitu gdy biznes zjadzie cel swojego
>istnienia na WWW. Gdy stanie sie to czyims "edge" w biznesie ze posiada www
>i email adres a konkurnet nie. Ale do tego trzeba aby kupujace masy mialy
>dostep do WWW. Trzbe aby dostep do WWW byl liczony w milionach, zeby tak w
>USA w kazdej reklamie w telewizji czegokowliek byl podawany adres firmy na
>www! Pierwszy krok to zmiana systemu telekomunikacji wiec do wyborow!
[...]
Nie zacytowalem reszty, ale zgadzam sie w 100%. Z ta uwaga,
ze ten sposob, jaki opisales, to sposob normalnego rozwoju, tzn. w
takich warunkach posiadanie adresu mailowego i wlasnej strony
WWW przynosi wymierne korzysci w biznesie.
Mam nadzieje, ze poprawnie zrozumialem slowo 'edge' - doslownie
to po polsku 'ostrze', ale uzyles je chyba w znaczeniu 'przewaga' ?
- troche slabo znam normalny angielski, tzn. lepiej u mnie
ze slownictwem fachowo-komputerowym niz ogolnym. :(
Oczywiscie o to wlasnie chodzi, ale IMHO ten proces mozna by troche
przyspieszyc, odwolujac sie wlasnie do snobizmu. Np. niektorzy z tych
naszych biznesmenow w bialych skarpetkach nosza przy pasku telefony
komorkowe, mimo ze wcale im tak naprawde nie sa potrzebne, a ich
zakup i eksploatacja sa w Polsce idiotycznie drogie. Chodzi o tzw.
'czysty szpan' - nieprzypadkowo jestesmy trzecim w Europie rynkiem
na TV-Sat, to to samo zjawisko psychologiczne - znam ludzi, ktorzy
kupowali anteny satelitarne w czasach, kiedy w ogole nie bylo
'na satelicie' programow po polsku, a zadnego obcego jezyka nie
znaja ani sie nie ucza !!! Ale mogli sobie przykrecic ten talerz na
balkonie i imponowac sasiadom. Dobrze by bylo, gdyby nasi biznesmeni
zaczeli uwazac za 'szpan' posiadanie na wizytowce adresu e-mailowego,
bo do wymiernych korzysci droga dluzsza... Ale mogloby to wlasnie
pomoc rozwinac rynek dla providerow - tak jak z tymi 'komorkowcami'
na przyklad.

Pozdrowienia
Grzegorz

ps. Telefony komorkowe to chyba calkiem niezly przyklad -
na 'komorkowce' 450MHz monopol ma Centertel, wlasnie z powodu
tego monopolu sa tak absurdalnie drogie, ze 'szary czlowiek
z ulicy' ich nie kupuje, a mimo to duzo wiecej z tych 'szarych
ludzi' wie co to jest 'komorka' niz Internet... To tez zreszta
sprawa do rozwiazania przy okazji reformy systemu
telekomunikacyjnego

pps. Nie wiem, Slawku, co sie ze mna dzieje, ale juz trzeci
raz dzisiaj przyznaje Ci racje... Jakbys jeszcze troche
polubil OS/2, to chyba zakopalibysmy topor wojenny. :-)

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl