Re: Uruchamianie aplikacji z poziomu pliku html.

Autor: Wojciech Myszka (myszka_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 11 Jul 1996 - 20:11:23 MET DST

In article <Pine.SCO.3.91.960711164113.10292A-100000_at_bigos.stgambit.gda.pl>
Marek Ulanowski <mareku_at_stgambit.gda.pl> pisal:

] W moich stronach html czesto mam opis roznych plikow typu .DOC lub .XLS.
] Jaki jest najprostszy sposob, aby taki link automatycznie odpalal Worda lub
] Excela?
  ---
  Ja jestem bardzo kiepskim administratorem serwera WWW :-)
  Jest cos takiego (po stronie serwera) co sie nazywa mime.types i powinno
  zawierac przyporzadkowania rozszerzen nazw plikow do poprwanych typow
  MIME. Lista typow MIME dostepna w FAQ grupey comp.mail.mime (sa tam
  i excel i powerpoint i ms works i artgalery i tnef i project...

  http://www.cs.ruu.nl/wais/html/na-dir/mail/mime-faq/.html
  http://www.cis.ohio-state.edu/text/faq/usenet/mail/mime-faq/top.html

  Po stronie przegladarki jest albo plik mailcap albo w ktoryms menu
  przyporzadkowanie do wlasciwych typow MIME odpowiednich aplikacji.

  Osobiscie uwazam ze serwowanie dokumentow typu .DOC, .XLS czy cos
  takiego, nie jest najlepszym pomyslem - wymaga, do czytania specjalnych
  programow... One sa do zdobycia: w srodowisku Windows to nawet wraz z
  produktem dostarczana jest free przegladarka (vide Power Point), ale w
  srodowisku Unix to juz jest gorzej - na ogol trzeba cos kupic. Chyba ze
  nie jest to serwer publiczny tylko Intranetowy :-)

  Pozdrowienia
  Wojtek