Re: NT

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 10 Jul 1996 - 08:42:50 MET DST

Michal Mosiewicz <mimo_at_lodz.pdi.net> wrote:
> [...]

Nad syrena tez swego czasu rozpoczeto prace. tyle ze to niczego nie dowodzi,
tak jak niczego nie dowodzi rozpoczecie prac nad NT.

>Czy chcesz w ten sposob dowiesc, ze to wlasnie Microsoft jest
>jedynym fundatorem NT? To akurat nic nie dowodzi. Proponuje poszukac
>zwiazkow pomiedzy NT a systemem Mach 3 bodajze (co do numeru moge sie
>mylic). Nikt tego faktu nie ukrywa, ze to wlasnie Mach, a w
>szczegolnosci jego mikrokernel stal sie podstawa mikrokernela NT.

Ale i tak zostal skaszaniony. Jak to ma byc mikrokernel, to ja
serdecznie dziekuje. minimum 12MB do instalacji. przeciez to jakas paranoja !

>Zreszta nie mozna porownywac konkretnego systemu z pewna klasa - zbiorem
>systemow, bo rozumiem, ze to masz wlasnie na mysli uzywajac terminu
>UNIX.

Zgadzam sie w 100%. w tym beznadziejnym NT srodowisko graficzne jest
tak mocno zeszyte z reszta systemu ze leb urywa. zadnej modularyzacji,
ja przynajmniej tego nie odczulem jak sobie poprobowalem. zapycha sie to z byle
powodu. Za postep w stosunku do win 3.1x moge uznac to, ze jak sie wysypie
jedna aplikacja to reszta systemu ma bardzo duze szanse na przezycie.
ale to niestety tak sie zapycha ze uszy opadaja. nie pomaga ani szybki
procesor,
ani duza ilosc RAM. W dodatku przy tak marnych parametrach, kosztuje toto
koszmarne pieniadze. Nie dziwi mnie ze win NieTe sprzedaja sie w sladowych
ilosciach, ale dziwi mnie ze ktos wogole to kupuje.

>Klasa ta jest na tyle obszernie, a jednoczesnie
>jest na tyle dobrze zdefiniowana, ze dla systemu operacyjnego
>znalezienie sie w tej niej moze przynosic tylko dobre strony.

niestety Win NieTe nie spelnia wymogow systemow klasy UNIX. Nie mowie
tego tobie, bo ty to wiesz :))) mowie to tym co wierza w jedynie
sluszna sile, magie reklam majkrofonu.