NT

Autor: Mark Kuras (mark_at_mjksoftware.com)
Data: Tue 09 Jul 1996 - 00:28:14 MET DST

Widac iz Polska tak samo toczy 'swieta wojne'
o wyzszosc tego czy innego systemu operacyjnego.
Pisze jednakze nie dlatego by dodac swoj glos,
co i tak znaczenia zadnego by nie mialo.
W paru wypowiedziach podwazano fakt jakoby Microsoft
byl autorem tego systemu.
Spotkalem sie z wieloma zarzutami ale nigdy nie takim.
Jesienia 1988 roku Microsoft zatrudnil Davida Cutler w celu
utworzenia grupy pracujacej nad nowym systemem operacyjnym.
Na poczatku 1989 roku Cluter, Gates i grupa Microsoft managerow
zdefinowala glowne elementy nowego OS
i rozpoczela prace nad nowym systemem.

PS. Nie wierze by Unix zostal wyparty przez NT,ale
      gwaltownego wzrostu popularnosci NT nie nalezy
      lekcewazyc czy go sie lubi czy tez nie. Coraz czesciej
      kompanie przestawiaja sie na NT systemy, coraz wiecej
      Internet serverow pracuje na NT a przy okazji i ja mam coraz wiecej
      projektow na 'porting' programow z Unix na NT.

      Sparc station w USA kosztuje niemal tyle samo co
      dobry "Intel based' computer, tak ze koszt nie jest tu
      az tak istotny. Poza tym NT pracuje bardzo ladnie
      na 'alpha' processor.

Marek Kuras