Re: wspoluzytkowanie PC obslugujacego mail na bazie POP-a

Autor: Wladyslaw Majewski (majewski_at_chop.swmed.edu)
Data: Tue 09 Jul 1996 - 17:21:21 MET DST

Jaroslaw Rafa wrote:

> A na dostepie terminalowym to chyba umie to robic NuPop.

Oswieccie mnie kochani, biednego robaczka...
Dostep terminalowy polega na tym, ze u klienta (na PC) chodzi
jedynie program terminalowy, np. emulacja VT100, a cale
realne oprogramowanie, wysylajace informacje na terminal,
jest na serwerze?

To jak w takim razie przy takim dostepie w ogole moze byc mozliwe
lokalne opracowywanie poczty? Przeciez jakakolwiek transmisja
plikow wymaga jakiegos protokolu: ftp, SMTP, z-modem czy jakiegos innego
i ten protokol musi byc na serwerze zainstalowany i dostepny dla klienta
terminalowego - a wcale nie jest to powszechne, w dodatku jesli juz
protokol jest dostepny, to na kazdym serwerze przez inne komendy /
skrypty / parametry, jak wiec jest mozliwe istnienie jednego programu,
ktory zalatwialby sprawe generalnie, dla kazdego dostepu terminalowego?

Ponadto skoro miedzy serwerem a terminalem (domyslnie) nie biegaja
pakiety IP, lecz zwykle dane do wyswietlenia na ekranie, to skad
program zainstalowany u klienta ma wiedziec, kiedy dostaje cos do
wyswietlenia, a kiedy dane do opracowania off-line? Chyba ze jego czesc
rezyduje na serwerze (fizycznym) bedac serwerem (programowym) dla
lokalnego klienta - ale wtedy ten komplet moze udostepnic dla
uzytkownikow tylko administrator? Czy tez jest tak, ze na typowym
dotepnym przez modem serwerze klient moze sobie skompilowac i uruchomic
dowolny skads sciagniety program, ktory bedzie sobie robil po swojemu
dystrybucje poczty?

Wladek