Re: O tym jak M$ robi klientow w balona (bylo: Re: Intranet)

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 04 Jul 1996 - 20:43:23 MET DST

Tomasz Kloczko (kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl) wrote:
: He, he. Przeciez to jest stare jak swiat. Przeciez to wewnetrzna siec
: oddzielona np. proxy server-em. Np. cala firma ma jedeno IP na ktorym siedzi
: komputerek, do ktorego z jednej strony podlaczony jest
: I*, a z drugiej siec wewnetrzna firmy. Firma ma swoj wlasny wewnetrzny DNS,
: a stacje uzywaja adresow IP, ktore gdzies w swiecie sa napewno juz uzywane,
: ale dzieki filtrowaniu pakietow na takiej bramce, firma nie zakloca ruchu w
: sieci zewnetrznej.

Abstrahujac od Intranetu, ale firma musi miec swoja siec podpieta do jakiegos
routera, ktory przy okazji nie wypuszcza na zewnatrz pakietow ktore wyjsc
nie musza. Bez zadnych zapedow typu firewall.

: M$ nie chcial uzyc slow firewall, proxy server (rodem ze swiatka
: U*nix-owego), wiec wymyslono inna nazwe. Zapewne roznice beda szly dalej i
: po nadaniu takiemu czemus innej nazwy bedzie to pracowalo inaczej czyli nie
: tak jak powinno :).

Zapewne - WINS, DHCP - to nez nazwy typowych servisow, ale inaczej.

: A ... w nowym Explorerze zdaje sie, ze tez mozna *juz* :)) konfigurowac
: proxy. Model, w ktorym cala firma wisi na jednym IP, jest dosc czesto
: wykorzystywany na swiece (o wiele szybciej przy innym podejsciu zabrakloby
: unikalnych IP)

No, numerkow jest 4 miliardy. Do momentu masowego internetu u Chinczykow,
tudziez stalego lacza w kazdym domu - numerkow starczy.
Prawdziwy powod to odizolowanie firmy ze wzgledow bezpieczenstwa -
po co maja rozni slac pakiety...

: I WLASNIE ZATO JA ZWALCZAM, a nie za to, ze w95 pojawiaja sie GPF.

A niech klamie - tylko niech te produkty dzialaja poprawnie..

: Ja jednak mam nadzieje ze zisci sie kiedys stare przyslowie, ze "klamstwo ma
: krotkie nogi", a sami kilenci po otrzezwieniu zaczna sie odwracac od M$
: wlasnie dlatego, ze zostali ****oklamani*****.

Eee - juz nie beda mieli sie do kogo odwrocic....

Jarek.