Re: Lista Aktualnych Problemow (w poltora roku po powstaniu)

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Mon 01 Jul 1996 - 15:09:09 MET DST

Ziemek Borowski (ziembor_at_plearn.edu.pl) wrote:
: Przegladalem dzisiaj LAP (Lista Aktualnych Problemow Polskiego Internetu -
: dostepny http://www.psi.org.pl:80/Dokumenty/lap.htm .
: Wyglada na to, ze wiekszosc problemow w nim poruszonych zostala chyba w jakis
: sposob rozwiazana. (??? - znaczy ze nie wiem - nie jestem
: administratorem (technikem -informatykiem itd).
No coz... milo to slyszec, bo zarzad PSI wlasnie dowiedzial sie od
jednego z czlonkow, ze ZADEN z tych problemow na razie nie zostal
rozwiazany...

: 3. zrealizowanie optymalnych feedow USENETu - to chyba dziala
Nie. A raczej: na niektorych, szczegolnie intensywnie uzywanych,
kierunkach.

: II. Zapewnienie bezpiecznej pracy sieci. ???
: 1. Utworzenie polskiego odpowiednika CERT (Computer Emergency Response Team). BRAK!!!
: choc nie wiem czy konieczny - Szymon Sokol czasem chyba przesadza - patrz stanowisko PSI
: dot. uslug tpsa.
Skoro juz jestem wymieniony z nazwiska, to chetnie dowiedzialbym sie,
z czym przesadzam... a CERT akurat jest wlasnie tworzony przez NASK,
aczkolwiek co z tego wyniknie, to sie dopiero okaze...

: III. Zorganizowanie Centrum Informacji Sieciowej (NIC):
: jesli chodzi o rozmaite indeksy WWW to jest tego wystarcajaco duzo:
: PZS, Wirtualna Polska, www.poland.net itp. przy czym nie pracuje juz nad tym jedna osoba.
Wlasnie o to chodzi: jest tego DUZO, nie ma jednego miejsca w ktorym
najwazniejsze informacje bylyby zebrane w kupie.

: IV. Jezyk polski w polskim Internecie.
: Z tym jest coraz lepiej. Istnieja juz w zasadzie trzy standardy - (tj ISO-Latin-2 i CP1250 Win oraz
: wersja polskawa czyli bez znakow diakrytycznych). Nie udalo mi sie spotkac innych metod kodowania
Jest fatalnie. Wlasnie dlatego ze istnieja "w zasadzie trzy standardy" -
dopoki nie bedzie JEDNEGO, uzywanego przez wszystkich, dopoki mamy
sytuacje a la wieza Babel. Ten temat jest przez zarzad PSI i nie tylko
aktualnie intensywnie omawiany.

: V. Utworzenie reprezentacji srodowiska polskiego Internetu - jak dziala PSI widac
: czy moze nie widac - trudno.
No, coz.

--
                    Szymon Sokol -- Network Manager
 U   U M   M M   M  University of Mining and Metallurgy, Computer Center