Platformy kolejowe (i nie tylko)

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Sun 23 Jun 1996 - 17:24:25 MET DST

Grzegorz Bodaszewski wrote:

> Hl/e, hl/e, hl/e. Nie kazdy uzywa w jezyku polskim rusycyzmow !
> ;-))))))))
>
> O platformie do przewozu drewna albo czolgow nie pomyslales ?

Nie jestem kolejarzem ani wojskowym. Nie pomyslalem. Natomiast slyszalem uzycie
"platforma" zamiast peron u naszej polonii. I to bynajmniej nie z Kazachstanu a
raczej Ealingu ;-) Tak wiec wzialem to za (znany sobie dobrze) anglicyzm.

Sorry (jak kto woli: spasiba) za ten nie internetowy temat. Wracajac do meritum
"platforma" (w sensie komputerowym) nie jest mniej polskim wyrazem niz "system".
Fraza "program napisano na nastepujace platformy" dla mnie brzmi lepiej niz
"... na wszystkie systemy".

Ale to pewnie kwestia gustu...

Pozdrawiam

JP.

--
Jacek Piskozub
	Institute of Oceanology PAS, Sopot, Poland