Re: W ogole o koszmarnych polskich literach - prawie manifest

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Sat 22 Jun 1996 - 16:58:52 MET DST

"Artur Bartnicki" <st60894_at_sco.zsi.pwr.wroc.pl> wrote:

>Sorry, ale czy miales kiedykolwiek stycznosc z procesem tlumaczenia
>zachodnich produktow software'owych? Bo po tym, co - Panstwo wybacza -
>pie^Hszesz, to widac, ze nie. Moje bezposrednie obserwacje (pracuje
>przy tym moja zona w IBM, mam powody przypuszczac, ze w MS Polska
>jest bardzo podobnie) sa nastepujace:

[...]
>1. W procesie tworzenia wersji narodowej PROGRAM NIE jest obrabiany lokalnie.
>Jesli sa w nim jakies kaczany, to byly w wersji US!
[...]

Budzisz we mnie nadzieje - ale pewnosc uzyskam, kiedy sie wreszcie
doczekam zamowionego niedawno Connecta PL. ;-)
Jakie masz powody zeby przypuszczac, ze w MS-PL jest podobnie ?
Ja slyszalem cos dokladnie odwrotnego - od znajomego z olsztynskiej
firmy komputerowej, ktora brala udzial w lokalizacji Excela 5.0 (nazwy

firmy publicznie nie wymienie...) W dodatku facet mowil, ze DLA SIEBIE

skompilowali wersje z angielska syntaktyka funkcji - spolszczenie nazw
funkcji bylo smutnym pomyslem MS, ktory bezskutecznie nasi 'tlumacze'
usilowali malomiekkiemu wyperswadowac.

>2. Po skompilowaniu wersji narodowej jest ona testowana i ZATWIERDZANA
> w MS. A wiec niezaleznie kto to robi, oni biora za to odpowiedzialnosc.
> W koncu moga przeciez zwolnic MS-PL i zatrudnic takich, ktorzy spelniaja
> swoje zadania. Jesli tego nie robia (tj. nie zwalniaja :-)), to znaczy,
> ze akceptuja sposob dzialania MS-PL

Z tym sie zgadzam - nasuwa sie wniosek, ze MS traktuje Polske i
Polakow bardziej jako obiekt 'polish jokes' niz powazny rynek.
Czy nie wydaje sie Wam symptomatyczne, ze na potrzeby
wlasne dealerow (NFR) u MS sa dostepne tylko programy
w wersjach US ? Przypomina mi sie stary dowcip o polskim
rolniku, ktory sposrod wielu odmian ziemniakow zna tylko
dwie: 'dla siebie' i 'na sprzedaz'... :-)

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl