Re: W ogole o koszmarnych polskich literach - prawie manifest

Autor: Slawomir Sidor (cwaniak_at_cassandra.sggw.waw.pl)
Data: Tue 18 Jun 1996 - 16:34:47 MET DST

[...]
> wg mnie CZAS administratora, ktory musi on poswiecic np. na oswajanie produktow
> Unixowych (chocby i polskie literki), jest znacznie CENNIEJSZY niz taki jeden PC za
> te 20 czy 30 milionow. zgadza sie, w Cyfr dyrekcja ma inne zdanie na ten temat; moze
> dlatego, ze srednie zarobki sa tu EDU, czyli znacznie ponizej sredniej krajowej (ja
> mam np., trzy lata pracy po studiach, 450zl. tak wiec owszem, taniej zatrudnic
> kolejnego czlowieka, niz kupic PC).

[...]

> najprostszym znanym mi rozwiazaniem przygotowywania rozbudowanych stron jest pisanie
> tego w Word, z uzyciem Excel, PowerPoint, Corel i czego kto jeszcze chce (jest
> przeciez OLE), a nastepnie dwie mozliwosci:

HTML to moze i tak sie da zrobic.
A co do czasu to ostatnio pare osob stracilo go sporo na przekonanie
Worda zeby po wstukaniu tekstu pracy mag. pokazywal to tak jak powinien.
Tu sie okazalo ze jest to zajecie conajmniej trudne i bez duzej ksiazki
sie nie obejdzie. Bo Word formatowal ladnie ... tylko ze po swojemu.
Po recznej korekcie i tak wiedzial co poprawic zeby bylo zle.
A co bylo zle a nie podobalo mu sie tabelka ma byc na stronie 20 i pod
nia ma byc podpis (jak na tabelke przystalo) na 19 zostaloby mu za duzo
wolnego miejsca. Po poczytaniu ksiazki doszli do tego jak to zmienic.
( Podobno tfu MS uzywa sie bez problemowo i nawet dziecko sobie z tym
poradzi ) Nastepny problem to marginesy. Po zmianie ktoregokolwiek
wspanialy edytor przeformatowal caly tekst i ustawianie tabelek mozna
bylo zaczac od nowa.
Krok drugi dostalem dyskietke z tym tekstem wiec naiwnie usiadlem do
komputera z dolaczona drukarka myslac ze uda sie to wydrukowac.
Wczytalem i ...
1. Wszystkie formatowania marginesy itp wzielo licho bo program niby ten
sam ale inny uzytkownik.
2. Word wysylal cos do biednej drukarki tak ze kazala mi wlozenie kazdej
kartki potwierdzic nacisnieciem ON LINE (papier ustawiony z podajnika)
3. W polowie dokumentu pomoglo przeresetowanie drukarki (papier brala
sama) ale drukowala i tak inaczej niz to bylo na podgladzie wydruku.

Wiec jak ja w takich warunkach mam nie tracic cennego czasu to
przepraszam.

Uwagi: Wszystko jest skonfigurowane dobrze. Zmienianie drivera do
drukarki tez nic nie dawalo (poza zmiana szybkosci druku)
Tekst wczytany na innym PC znowu byl inaczej sformatowany. Czy to moze
oznacza ze MS nie wie co znak konca lini ??
Nigdy mi sie taki numer w normalnym edytorze nie zdarzyl ...

         Slawomir 'Cwaniak' Sidor Centrum Informatyczne SGGW, Warszawa